‘Pratend’ bierblikje

Blikjesproducent Ball heeft voor het Russische biermerk Braus van brouwerij Alcon een interactief bierblikje ontwikkeld. Samen met merkbureau Asgard en AMA-Lab maakt Alcon gebruik van augmented reality-technologie (AR).

Alcon positioneert Braus als een ‘speciaalbier met een speciale smaak en karakter’. Hiervoor maakt het bedrijf gebruik van portretten van mensen die het karakter van elke smaak weerspiegelen. De AR-techniek werd al eerder toegepast voor de glazen flesjes. Om de groeiende blikmarkt voor bier in Rusland te voorzien (7%), zocht Alcon naar een blikverpakking. Het bedrijf koos uiteindelijk voor de HD-printtechnologie van Ball.
De speciaal ontwikkelde Braus-app brengt de portretten tot leven zodra een mobiele telefooncamera op het label is gericht en zorgt voor een bijzondere merkbeleving.

 

 

Meer artikelen

recent new image
Panhuijsen verhuist en...

Panhuijsen Verpakkingen is verhuisd...

Lees meer
recent new image
Zó maak je elke pallet...

Een pallet die onderweg verschuift,...

Lees meer
recent new image
STI Group speelt in op...

STI Group heeft voor Weleda een nieuw...

Lees meer
recent new image
Meer deksels, minder...

Kornelis Caps & Closures in Steenwijk...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox