Warsteiner gaat voor goud

Warsteiner gaat voor goud

De Duitse bierproducent Warsteiner vervangt haar gele krat door een gouden bierkrat. ‘De gouden kleur met horizontale borstelstructuur draagt bij aan de premium drinkbeleving en benadrukt de hoge kwaliteit van ons bier. We nemen afscheid van het lichtgele krat. Het is tijd voor de gouden wissel,’ aldus Arjan Barten, marketing manager Warsteiner Benelux.

In de jaren tachtig werd Warsteiner geïntroduceerd in de horeca en in 1996 brak het merk door in de retail. Jarenlang heeft het merk gebouwd aan haar positie in Nederland. ‘Met het nieuwe krat heeft de consument goud in handen’, meldt de brouwer.
Dit wordt met de gelijknamige subcampagne onder de aandacht gebracht met een televisiecommercial, trade marketing promotie en online videoreeks. In die online videoreeks lanceert Jort Kelder het nieuwe krat met een knipoog.

Gouden biergarten

Warsteiner heeft rond de kratintroductie reclame-acties met onder meer speciale flessen verstopt in het krat. Consumenten maken daarmee kans op gouden prijzen, zoals een gouden Biergarten in de achtertuin, een gouden bierkoelkast of een limited edition gouden ‘The Bastard’ bbq.’

www.warsteiner.nl

Artikel delen