Franse wijn krijgt FutureBrand-verpakking

Franse wijn krijgt FutureBrand-verpakking

FutureBrand, een internationaal bedrijf voor merktransformatie, heeft de branding en de verpakkingen van de La Famille K-wijnen ontworpen.

Op de hoogte blijven van nieuwe verpakkingsontwikkelingen?

Het bureau werkte aan het wijnmerk en de taak was om een sterk en origineel ontwerp te creëren dat de geest en de persoonlijkheid van La Famille K zou weerspiegelen. Daarvoor werd een familiewapen vormgegeven. Elke fles heeft aan de bovenkant zijn eigen variatie, afhankelijk van welk familielid de wijn vertegenwoordigt.

De “K” aan de bovenkant van alle etiketten wordt gebruikt om het crestontwerp in drie secties te verdelen:

  • een gekleurde sectie om de rijpheid van de wijn aan te geven in harmonie met de rijpheid van het gezinslid dat het vertegenwoordigt.
  • een sectie om één van de zintuigen te uiten die wordt gebruikt om wijn te drinken die doet denken aan het familielid waar de wijn door is geïnspireerd.
  • een sectie met een geïllustreerd beeld die de geest overbrengt van het familielid weergegeven in de wijn.

FutureBrand creëert nieuwe branding en verpakkingen voor La Famille K-wijn

FutureBrand “vertelt” symbolisch verhaal

‘Een essentiële uitdaging bij dit project was om ons te onderscheiden van een overvolle categorie met een uniek en symbolisch verhaal. La Famille K heeft een rode en een witte wijn om ieder familielid te vertegenwoordigen. We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om de etiketten van de wijnen te personaliseren met een eigenzinnigheid en persoonlijkheid die uniek is voor het bedrijf. Het resultaat is leuk en speels, het vastleggen van de geest van de familie door jubelende, maar ongecompliceerde illustraties’, verklaart Charlotte Gosset van de merktransformatie onderneming.

(Bron: PackagingNews)

Artikel delen