Zo bereik je generatie YZ

Zo bereik je generatie YZ

Generaties Y en Z zijn als consumenten en toekomstige werknemers het doelwit van marketing- en wervingsinitiatieven van de verpakkingssector, aldus een trendartikel van Fachpack. Maar waar en hoe bereik je deze generatie?

Marketingexperts en recruiters kijken met grote belangstelling naar de generatie jongeren geboren na 1995. Ze staan ​​bekend als generatie Z of digital natives en volgen de vorige generatie millennials (of generatie Y) op, die nu volwassen zijn en interessant zijn voor de verpakkingsindustrie. Wat deze beide generaties gemeen hebben, is dat ze zijn opgegroeid met digitale media en internet. In hun privé- en professionele leven zoeken generaties Y en Z persoonlijke ontplooiing, verwachten authenticiteit en hechten veel belang aan ecologisch duurzaam gedrag van zowel merken als potentiële werkgevers.

Storytelling

Generatie Z en millennials zoeken voornamelijk online informatie over producten en bedrijven en worden geïnspireerd om aankopen te doen op sociale media. Nieuwe vormen van reclame moeten daarom worden gebruikt om de aandacht te trekken. Ze zullen gericht moeten zijn op sociale-mediaplatforms zoals YouTube of Instagram.

Jongeren beslissen binnen enkele seconden of content voor hen relevant is of niet. Dit betekent dat reclame memorabel en overtuigend moet zijn. Dit betekent ook dat voor verpakkingsontwerp volledig nieuwe benaderingen van interactie bruikbaar zijn. Het koppelen van verpakkingen met interactieve features aan online content is populair gebleken en stelt bedrijven in staat jonge consumenten te overtuigen met verhalen over het product. Marketingexperts noemen dit storytelling.

QR-code

Dit kan op verpakkingen met bijvoorbeeld een QR-code. Het scannen van deze code met een mobiele telefoon brengt de consument naar een website, social media profiel of video. Door echte producten te verbinden met digitale media, worden verpakkingen een belangrijke intermediair om jonge consumenten aan te spreken. Natuurlijk is het dan ook belangrijk om aan hun eisen van authenticiteit en transparantie te voldoen en de gekoppelde informatie daarop in te richten. Enkele van de presentaties door experts in de PACKBOX- en TECHBOX-forums op FACHPACK in september zullen laten zien hoe verpakkingen kunnen functioneren als een interactieve communicator.

Werving

Generaties Y en Z willen dat hun werk zinvol en duurzaam is. Ze kunnen slechts in beperkte mate worden gelokt bedrijfswagens en financiële voordelen. Deze generaties gaan naar de website de werkgever en bekijken de beoordelingen op werkgeversbeoordelingsplatforms of sociale media. Dit betekent dat wervingsafdelingen goed gepositioneerd moeten zijn in de digitale omgeving om op te vallen en om het imago van het bedrijf mee vorm te geven.

Vacatures, een website en Facebook-profiel alleen zijn echter niet voldoende om zichtbaarheid te krijgen voor een werkgever. Naast traditionele platforms zoals Xing of LinkedIn zullen bedrijven steeds vaker gericht zoeken op sociale netwerken en sourcingplatforms zoals Talential, Talentwunder of Talentbin.

Het goede nieuws voor bedrijven in de verpakkingssector is dat een succesvolle werving van generatie ZY betekent dat uw bedrijf ook het juiste soort talent krijgt dat in staat is om klanten van deze generatie te bereiken.

Artikel delen