Upfield start CO2 etikettering verpakkingen

Upfield start CO2 etikettering verpakkingen

Upfield, het bedrijf dat de margarinetak van Unilever heeft overgenomen, gaat consumenten aanmoedigen om duurzamere voedselkeuzes te maken. Het bedrijf introduceert eind 2021 CO2 etikettering op 100 miljoen verpakkingen van zijn plantaardige spreads, margarines, plantaardige boters en plantaardige crèmes.

De CO2 aanduiding op de verpakkingen moet consumenten helpen bij hun keuze over de milieu-impact van hun product. De Upfield-merken Country Crock Plant Butter in de Verenigde Staten en Flora Plant in het Verenigd Koninkrijk en Ierland zijn al voorzien van de nieuwe labels. De komende maanden worden nu ook de verpakkingen van Flora, Becel, ProActiv en Rama voorzien van het CO2-label

Oproep

Jeanette Fielding, communications officer van Upfield is er van overtuigd dat het initiatief de overgang naar een duurzamer voedselsysteem zal ondersteunen. ‘We roepen onze branchegenoten op om dit voorbeeld te volgen en nu CO2etikettering op de verpakking door te voeren.’
Ook Sally Smith, hoofd duurzaamheid van Upfield ziet het als een verantwoordelijkheid van het bedrijf om tegen de achtergrond van een groeiende bevolking toch duidelijk milieudoelen te stellen. Zei motiveert de introductie van het CO2-label: ‘Het delen van op wetenschap gebaseerde milieubeoordelingen is de enige verantwoorde manier om de klimaatimpact van hun voedingskeuzes aan consumenten te communiceren.’

www.upfield.com

 

Artikel delen