CEO Frank Ohle benadrukte dat de award een erkenning is voor de inzet van alle VGP-teams in Europa. Volgens Ohle heeft het bedrijf de voorbije vijf jaar sterke groei gerealiseerd, zonder de kernwaarden uit het oog te verliezen: focus op mensen, langdurige partnerschappen en langetermijninvesteringen. De prijs bevestigt volgens hem het vertrouwen in de verdere ontwikkeling van een duurzame en innovatieve koers binnen de verpakkingssector.
Jury roemt Europese positie en operationele excellentie
De jury, onder voorzitterschap van Michèle Sioen, identificeerde VGP als winnaar vanwege de toonaangevende positie in een competitieve markt, de samenwerking met sterke internationale merken en een structureel winstgevende groei. De combinatie van operationele excellentie, marktgedreven innovatie en klantgerichtheid werd genoemd als onderscheidende basis voor duurzame waardecreatie.
Ook EY benadrukte het aanpassingsvermogen van de bijna 200 jaar oude onderneming. Volgens de organisatie toont VGP aan dat langetermijnsucces afhankelijk is van voortdurende innovatie, samenwerking en procesverbetering.
Selectie uit sterk veld genomineerden
VGP werd geselecteerd uit vier finalisten, waaronder ABO-Group Environment, Equine Care Group en Noord Natie. EY gaf aan dat de titel Onderneming van het Jaar wordt toegekend aan bedrijven die zich onderscheiden op visie, discipline en duurzame prestaties. Met bijna twee eeuwen vakmanschap blijft VGP volgens de jury relevant in een sector die voortdurend evolueert.
Collectieve inzet
Voorzitter Frederic de Somer benadrukte dat de award het resultaat is van collectieve inzet binnen de groep. Hij bedankte daarnaast klanten, partners en leveranciers voor hun blijvende steun in de ontwikkeling van het bedrijf.