VM Nieuwsronde buitenlandse media | Tandpasta in een zakje

VM Nieuwsronde buitenlandse media | Tandpasta in een zakje

Arcade Beauty en Pierre Fabre introduceren Eco-pack, een tandpasta in een zakje van monomateriaal, Het recycleerbare zakje is lichter dan een tube en bespaart jaarlijks 69% CO2, 48% plastic, 85% water. Lees meer hierover in de VM Nieuwsronde Buitenland.

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande berichten op uit PackagingNews, PackNews, PackagingEurope, UsinNouvelle en PackagingInsights.

The Absolut Company investeert in papieren dop

In samenwerking met de Zweedse start-up Blue Ocean Closures (BOC) ontwikkelt The Absolut Company een papieren sluiting. De dop is gemaakt van FSC-vezelmateriaal en bevat een dunne top-seal barrièrelaag, waardoor het recyclebaar is als papier en afbreekbaar is in de oceaan. De bedrijven verwachten dat de dop in 2023 op de markt komt.


Dit maakt deel uit van een bredere ambitie van The Absolut Company en Pernod Ricard om een ​​volledig circulair bedrijf te creëren, door samen te werken met leveranciers en partners om ervoor te zorgen dat 100% van de verpakkingen tegen 2025 herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar zijn.
Bron: PackagingNews

Papieren sluiting
In samenwerking met de Zweedse start-up Blue Ocean Closures (BOC) ontwikkelt The Absolut Company een papieren sluiting.

Fluitende kant-en-klaarmaaltijd

Het bijzondere verpakkingsconcept van Swedish Micvac voor kant-en-klaarmaaltijden is dat het fluit als de maaltijd klaar is in de magnetron. Het concept is nu ook op de Canadese markt gelanceerd.


Achter de lancering staat het bedrijf Hensall Foods, een dochteronderneming van Hensall Co-op, dat een reeks kant-en-klaarmaaltijden heeft gepresenteerd, bereid en verpakt volgens de gepatenteerde technologie van Micvac. De kant-en-klaarmaaltijden zijn gelanceerd onder de toepasselijke merknaam The Screaming Chef .
Bron: PackNews

Kant-en-klaarmaaltijd
Het bijzondere verpakkingsconcept van Swedish Micvac voor kant-en-klaarmaaltijden is dat het fluit als de maaltijd klaar is in de magnetron. Het concept is nu ook op de Canadese markt gelanceerd. Achter de lancering staat het bedrijf Hensall Foods.

Zakje houdt bessen en sla langer houdbaar

SAVRpak, een in Californië gevestigd innovatiebedrijf voor voedseltechnologie, introduceert de SAVRpak Drop-In, een vochtregulerende technologie die de houdbaarheid en versheid van producten tot drie keer verlengt.

De SAVRpak Drop-In is een thermodynamisch, biologisch afbreekbaar, chemicaliënvrij zakje dat in een verpakking wordt geplaatst voordat deze wordt afgesloten.

SAVRpak's Atmospheric Control and Transmission (ACT) technologie zuivert de atmosfeer in de verpakking om het verouderingsproces te vertragen. Dit wordt bereikt door zich te richten op omstandigheden die de houdbaarheid beïnvloeden, zoals overtollig vocht en condensatie, evenals externe verontreinigingen zoals bacteriën, aldus het bedrijf.

Het zakje creëert gedurende een langere periode een aangepaste atmosfeer in de verpakking door een aantal oorzaken van vroegtijdige schimmelvorming, verwelking en bederf van schilloze en verpakte producten, waaronder bessen, bladgroenten, druiven, minikomkommers en andere uit te roeien. Er zijn succesvolle proeven gedaan met een aantal Amerikaanse AGF-leveranciers.

Bron: PackagingEurope

zakje
SAVRpak, een in Californië gevestigd innovatiebedrijf voor voedseltechnologie, introduceert de SAVRpak Drop-In, een vochtregulerende technologie die de houdbaarheid en versheid van producten tot drie keer verlengt.

OpenLabs om ​​alternatief voor plastic te vinden

IMA, een Italiaanse fabrikant van verpakkingsmachines, zet een netwerk van vier laboratoria op om alternatieven voor kunststof voedsel- en farmaverpakkingen te ontwikkelen en te testen.

Steeds meer fabrikanten van verpakkingsmachines werken aan alternatieven voor plastic. Regelgeving beperkt in de toekomst het gebruik van eenmalige kunststof verpakkingen. De uitdaging is om alternatieve materialen, zoals papier, biosourced, gerecyclede kunststoffen, enzovoort, op een efficiënte en winstgevende manier op de verpakkingsmachines te kunnen verwerken. En dan ook nog eens met hoge snelheid en veilig voor de producten. In deze context situeert het IMA-initiatief zich. De Italiaanse fabrikant van verpakkingsmachines lanceert daarom OpenLab.

OpenLab is met name verantwoordelijk voor het vinden van nieuwe oplossingen. Het netwerk heeft al ervaring op dit gebied. Sinds 2017 hebben de laboratoria 3.800 filmstructuren geanalyseerd en 400 materialen getest in opdracht van gerenommeerde fabrikanten zoals Les Crudettes, Colussi of met leveranciers van verpakkingsmateriaal zoals Mondi.

Het werk op het gebied van composteerbare verpakkingen is talrijk. Voorbeelden zijn die op het gebied van koffiepads met Caffè Borbone en NatureWorks of met Sacchital, Novamont, Ticinoplast en Saes Coated. Door dit netwerk op te zetten, wil IMA studie-, experimenteer- en industriële ontwikkelingsactiviteiten op materialen samenvoegen, inclusief alle laboratoriumfasen, van ontwerp tot engineering, tot machines en verpakkingstechnologieën.

Bron: UsinNouvelle

Laboratorium
IMA, een Italiaanse fabrikant van verpakkingsmachines, zet een netwerk van vier laboratoria op om alternatieven voor kunststof voedsel- en farmaverpakkingen te ontwikkelen en te testen.

Recyclebaar tandpastazakje

Arcade Beauty en Pierre Fabre introduceren een tandpastazakje van monomateriaal, het betreft het merk Eco-pack. De verpakking is ontworpen om het gebruik van aluminium en secundaire verpakkingen te verminderen, wat resulteert in een lichtere oplossing en CO2 reductie. De zakjes werken met een schroefdop die vergelijkbaar is met traditionele tubes en hebben een inhoud van 100 ml.

De meeste tandpastatubes zijn gemaakt van een combinatie van plastic of aluminium, wat zorgt voor flexibiliteit en functionaliteit, maar de verpakking moeilijk recyclebaar maakt.

‘Dit recycleerbare zakje is lichter dan een conventionele tube en bespaart jaarlijks 69% CO2, 48% plastic, 85% water’, aldus Isabelle Louis, marketingdirecteur bij Arcade Beauty.

De Elgydium Whitening biologische tandpasta wordt vervaardigd door Pierre Fabre.

Bron: PackagingInsights

elgydium
Arcade Beauty en Pierre Fabre introduceren een tandpastazakje van monomateriaal, het betreft het merk Eco-pack.
Artikel delen