Snacks industrie volop bezig met duurzaamheid

Snacks industrie volop bezig met duurzaamheid

Na een noodgedwongen uitstel van twee jaar, was afgelopen week weer tijd voor het tweejaarlijkse evenement SNACKEX. Waar de focus van de snacks industrie de laatste jaren voornamelijk op gezondheid lag, met zout- en vetreductie om meer verantwoord te kunnen snacken, ligt de focus nu volledig op duurzaamheid.

Tijdens de laatste editie van SNACKEX in Hamburg (6-7 juli) gonsde dit door alle gangen en was dit HET gespreksonderwerp. SNACKEX wordt normaliter iedere twee jaar georganiseerd door de European Snacks Association (ESA) en is de beurs waarop alle stakeholders uit de globale snackwereld aanwezig zijn. Naast de beurs, waarop voornamelijk toeleveranciers van de snacks industrie hun nieuwe ontwikkelingen presenteren, waren er ook presentaties en paneldiscussies op de conferentie en tijdens sessies in het Knowledge Center.

 

Paneldiscussie over circulariteit

Tijdens een van de paneldiscussies met Ly Vu (Lorenz Bahlsen Snack-World), Heike Mahn (Constantia Flexibles), Monika Romenska (Extended Producer Responsibility Alliance, EXPRA) en Ian Richards (Wolf Packaging), ging het over hoe de snacks industrie de circulariteit van haar verpakkingen kan verbeteren. Thema’s als recyclebare mono-materialen, barrières en shelf-lifes kwamen uitgebreid aan bod tijdens een levendige interactie met het publiek.

Cyrille Filott (Rabobank) hield een interessante ‘Crystal Ball Sessie’ over de uitdagingen en kansen voor de Food Retail van morgen, overmorgen en daarna. Ook hier kwam het thema Duurzaamheid wederom prominent aan bod.

T.K.

Snackex 2

 

 

 

 

Artikel delen