Digimark en Wipak digitale watermerktechnologie en filmtechnologie

Digimarc en Wipak integreren digitaal watermerk in filmtechnologie

De combinatie van digitale watermerken en gedrukte filmtechnologie resulteert in een generatie van verpakkingen, die gemaakt zijn van verantwoord geproduceerde materialen én die zijn ontworpen voor recycling en hergebruik. De samenwerking van Digimarc en Wipak biedt daarnaast nog andere voordelen. 

Duurzaamheid en winstgevendheid

Digimarc - wereldleider op het gebied van digitale watermerktechnologieën - en Wipak - een toonaangevende leverancier van flexibele verpakkingsoplossingen - bundelen de krachten om retailers en mondiale merken te helpen met een milieuvriendelijke strategie voor productverpakkingen. Door de digitale watermerken en gedrukte filmtechnologie te combineren helpen Digimarc en Wipac food-, medische apparatuur- en farmaceutische bedrijven hun duurzaamheidsdoelstellingen en winstgevendheid te realiseren.

Plastic afval

‘Dankzij onze samenwerking met Digimarc ontvangen onze klanten verpakkingen gemaakt van verantwoord geproduceerde materialen, die bovendien zijn ontworpen voor recycling en hergebruik. Dit draagt bij aan ons doel van een circulaire economie’, vertelt Karri Koskela, Chief Executive Officer van Wipak. ‘Digimarc Recycle vertegenwoordigt een revolutie in de sortering en recycling van plastic afval. Hierdoor kunnen bedrijven vooruitgang boeken op het gebied van duurzaamheid, tegelijkertijd zullen zij voldoen aan wettelijke vereisten, zoals de Packaging and Packaging Waste Regulation (PPWR) in Europa.’

Journey data bekend

Digimarc Recycle werkt door geheime digitale watermerken (voor het deterministisch identificeren van plastic verpakkingen tot elk gewenst granulariteitsniveau) te koppelen aan plastic verpakkingen met een uitbreidbare cloudbased opslagplaats van productkenmerken, zoals de samenstelling van de verpakking, plastic van (non-) foodkwaliteit, productvariant, merk en SKU. Door digitale watermerken te integreren in bedrukte films overstijgt deze revolutionaire technologie de huidige optische sorteertechnologieën. Hierdoor worden zowel de kwaliteit en kwantiteit van gerecyclede materialen aanzienlijk verbeterd en tegelijkertijd worden waardevolle en nooit eerder vertoonde journey data na aankoop bekend.

Bewezen oplossing

‘Digitaal watermerken is een bewezen oplossing met een hoge return on investment (ROI) voor de plasticvervuilingscrisis. Als we willen dat producenten recyclaat kopen in plaats van nieuw plastic te blijven gebruiken, moeten we de kwaliteit en kwantiteit van de plasticproductie in recyclingfaciliteiten verbeteren en echte kansen bieden voor recycling in een gesloten kringloop’, aldus Riley McCormack, Digimarc President en Chief Executive Officer. ‘Samen met Wipak komen we hieraan tegemoet, met duurzame verpakkingen en innovatieve technologieën om veranderingen in het milieu teweeg te brengen, de winstgevendheid te vergroten en een waardevolle bron van nieuwe gegevens te ontsluiten.’

Beschikbare interactiviteit

Eenmaal toegepast ondersteunen digitale watermerken productauthenticatie, productie- en supply chain-inspectie, dual-factor klantloyaliteitsprogramma's, retail-kassa's van de volgende generatie en andere bedrijfstoepassingen, waardoor toegevoegde waarde ontstaat. McCormack: ‘De beschikbare interactiviteit ontsluit ook nieuwe bronnen van bedrijfsgegevens. En in het tijdperk van op kunstmatige intelligentie gebaseerde inzichten wint het bedrijf met de meeste data.’

Meer artikelen

recent new image
RoboWorks genomineerd...

RoboWorks BV is genomineerd met zijn...

Lees meer
recent new image
DaklaPack: ‘Ontdek met...

De EasyDose van DaklaPack is een...

Lees meer
recent new image
ILPRA’s FoodPack Speedy+...

ILPRA biedt een breed scala aan...

Lees meer
recent new image
Topa introduceert de...

De Sharp SX Auto Bagger is een...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox