3 keer verpakkingsdesigns door Artificial Intelligence (AI)

Designs verpakkingen ontworpen door AI

3 keer verpakkingsdesigns door Artificial Intelligence (AI)

Tags: Design

Een aantrekkelijke, functionele en milieuvriendelijke verpakking kan het succes van een product in de markt bepalen. Met de opkomst van artificial intelligence (AI) hebben ontwerpers een krachtig hulpmiddel in handen om verpakkingen te creëren die zowel de behoeften van de consument als de doelstellingen van het bedrijf dienen. Er wordt dan ook flink mee geëxperimenteerd op de markt. We zetten drie opvallende resultaten op een rijtje. 

Hell Energy

HELL ENERGY ontwikkelde ‘s werelds eerste energiedrankje dat volledig geproduceerd is met AI. Het ontwerp van het blikje, het recept van het drankje, de marketing: alles is met geavanceerde AI systemen gemaakt. Het design van het drankblikje volgt de nieuwste trends en ziet er hip uit. Het bevat de kleuren van HELL ENERGY en heeft ook een digitale stijl die verwerkt is door AI. Het drankje zal vanaf de zomer van 2023 te koop zijn in meer dan 60 landen over de hele wereld. 

AI - hell energy

Alt Planets

Alt Planets is een project van designbureau Studio Blackthorns. Het gaat om een niet-alcoholische drankverpakking die voor 80% gemaakt is met kunstmatige intelligentie. Voor de ontwikkeling heeft Studio Blackthorns gebruikgemaakt van online beschikbare AI systemen. Slechts 20% van het creatieve werk (lettertypeselectie, minimaal herschrijven van de gegenereerde teksten en de 3D-renders ) werd door het designbureau zelf gedaan.

De afbeeldingen op de verpakking zijn kleine planeten die een nieuwe generatie onaardse smaken weerspiegelen. Het verpakkingsontwerp en illustraties zijn gemaakt met Hypnogram en Artstation-style. De teksten voor de productbeschrijving zijn gegenereerd met behulp van Rytr.me. 

AI design - alt planets


Kômô

Kômô drinks is wederom een project van Studio Blackthorns. Het designbureau creëerde met de "Crosshatch-Automata" -schets van Kjetil Golid's code art-website generated.space, een aantal kunstmatige patronen. Met dit experiment wilde het bureau kijken in hoeverre code-art daadwerkelijk ontwerpen kon produceren.  

Crosshatch-Automata is een isometrische cellulaire automaat. Dat betekent dat vier regels een patroon vormen, waarbij elke regel het gedrag van één lijnrichting bepaalt (horizontaal, verticaal, diagonaal dalend en stijgend). Het resultaat mag er wezen. Dit AI Design-experiment bleek erg nuttig om avant-gardistische ontwerpen mee te maken. 

 01-Komo-world-brand-design (002)

 

Artikel delen