FMCG-merken, waaronder drankenproducenten, willen hun gebruik van onnodig plastic verminderen. Deze doelstellingen worden geëvenaard door de verwachtingen van de consument, waarbij wereldwijde consumenten op zoek zijn naar minder plastic bij de aankoop van een product. De nieuwe Hug&Hold-oplossing voldoet volgens Mondi aan de duurzaamheidsbehoeften van merken en hun klanten.
‘De evolutie van secundaire transportverpakkingen is precies wat de wereldwijde drankenindustrie nodig heeft als het naar de toekomst kijkt.'
Opbouw Hug&Hold
De Hug&Hold verpakkingslossing is geproduceerd van hernieuwbare en volledig recyclebare materialen, geschikt voor bestaande papierafvalstromen in Europa. Het bestaat uit twee elementen die zorgen voor veilig transport, evenals het stapelen van bundels drankflessen. Het eerste element is een sleeve, waarvoor de verpakkingsfabrikant patent heeft aangevraagd. De sleeve is gemaakt van 100% kraftpapier genaamd Advantage SpringPack Plus. Om de flessen bijeen te houden, wordt het papier om de flessen gewikkeld. De sleeve is bestand tegen voldoende gewicht om de flessen tijdens transport vast te houden en te stabiliseren. Het tweede element is een clip van golfkarton die om de hals van de flessen zit. Een optionele geïntegreerde handgreep betekent dat een bundel flessen gemakkelijk kan worden gedragen en vervoerd. Eenvoudige uitname van enkele flessen uit de verpakking door de consument of het winkelpersoneel draagt bij aan het gemak van het ontwerp, meent Mondi.
Hug&Hold is momenteel beschikbaar voor PET-flessen van 0,5 l tot 1,5 liter in bundels van zes of vier.