All4Labels presenteert serie unieke labels

All4Labels presenteert serie unieke labels

All4Labels Global Packaging Group heeft de lancering aangekondigd van haar nieuwe wereldwijde bedrijfsstrategie om de wijn- en gedistilleerde drankensector duurzaam te ontwikkelen. Er wordt gestart met een speciale marketingcampagne.

Op de hoogte blijven van nieuwe verpakkingsontwikkelingen? Vraag hier een proefabonnement aan op VerpakkingsManagement.


All4Labels  wil de wijn- en gedistilleerde drankensector duurzaam ontwikkelen en is gestart met een speciale marketingcampagne.
All4Labels wil de wijn- en gedistilleerde drankensector duurzaam ontwikkelen en is gestart met een speciale marketingcampagne.

De marketingactie is ontworpen om de consumentenervaring vorm te geven door middel van unieke en duurzame labels en verpakkingen met behulp van moderne technologieën, duurzame oplossingen en interactieve functies. Het geheel zal vorm krijgen in een inspiratieproject van een wereldwijde rondreizende showcase - genaamd “Motherland” - die de unieke essentie van elk product en zijn lokale erfgoed zal tonen door middel van een opvallend ontwerp, informeert All4Labels.

Speciale labelconcepten

In de komende maanden zal de labelproducent acht speciale labelconcepten produceren op flessen wijn en sterke drank uit Argentinië, Frankrijk, Italië, Zuid-Afrika, Mexico, Rusland, China en Duitsland. Deze landen vertegenwoordigen de locaties van de blue-chip sites van de groep die gespecialiseerd zijn in het wijn- en gedistilleerde drankensegment. Iedere locatie zal een product bevatten dat typerend is voor de lokale markt.

Kick-off in Kaapstad


All4Labels: De kick-off voor de campagne was op 9 februari in Zuid-Afrika.
De kick-off voor de campagne was op 9 februari in Zuid-Afrika.

Elk etiket, gecreëerd samen met de nieuwe verpakkingsontwerpafdeling All4Graphics, zal proberen de natuurlijke schoonheid en tradities van de regio van herkomst te belichamen, gecombineerd met de technische en innovatieve mogelijkheden van All4Labels. De gelabelde flessen zullen bekend worden gemaakt tijdens speciale lokale evenementen. De aftrap was in Kaapstad op 9 februari 2022.

Het project zal volgens de etikettenfabrikant onder andere de nadruk leggen op de waarde van All4Labels Smart + Secure. Dit omvat slimme functies, zoals merkbeveiliging met QR-vingerafdruk, gamification en traceerbaarheid, om de klantervaring door middel van analyses te ondersteunen.

‘Motherland zal in reële termen laten zien hoe baanbrekend All4Labels is op het gebied van innovatie door middel van gedurfde creativiteit, hoge kwaliteit en duurzame verpakkingsoplossingen voor lokale en wereldwijde wijn- en gedistilleerde drankenmerken’, aldus Adrianus Tippenhauer, ceo van de onderneming.

Efficiënt en verantwoord

All4Labels zet zich naar eigen zeggen in om etiketten en verpakkingen op een efficiënte en verantwoorde manier te produceren.

Massimiliano Martino, CTO bij het bedrijf: ‘Motherland werd geproduceerd met behulp van innovatieve materialen en technologieën om de CO2-voetafdruk met 80% te verminderen in vergelijking met de conventionele manier van het produceren van premium labels. We hebben een verfraaiingsproces ontwikkeld en geïmplementeerd dat verspilling voorkomt en tegelijkertijd een exclusief tactiel en visueel effect garandeert.’

‘We zijn ons bewust van het nieuwe digitale tijdperk waarin metaverse evolueert naar een nieuwe realiteit. Om die reden zullen we onderzoeken hoe een virtuele wereld het gedrag van mensen kan beïnvloeden. Met enkele echte toepassingen kan All4Labels flessen koppelen aan een NFT-marktplaats (Non Fungible Token), om te laten zien hoe geavanceerde avatars een revolutie teweeg kunnen brengen in virtuele betrokkenheid’, voegt Paola Iannone, VP Marketing en Communicatie, toe.

Partners

Leverancier partners in het Motherland-project zijn onder andere Avery Dennison, Fedrigoni Self-Adhesive, Leonhard Kurz, Estal, Nilpeter, HP Indigo en Luxoro.

Artikel delen