Coca-Cola Zweden lanceert hervulbaar concept

Coca-Cola Zweden lanceert hervulbaar concept

Coca-Cola lanceert in Zweden een hervulbaar concept voor onderweg. Het betreft een samenwerking met bekerproducent Glacial en retailketen PBX (onderdeel van Reitan Convenience Sweden). Het concept houdt in dat consumenten in plaats van conventionele Coca-Cola-verpakkingen in de vorm van blikjes of flessen te kopen, zelf gekochte of meegebrachte drankverpakkingen kunnen vullen met Coca-Cola-producten.

Het bijvullen gebeurt vanuit speciale drankautomaten, waarbij de klant kan kiezen uit meer dan 60 smaken van de merken Coca-Cola, Fanta, Sprite, FuzeTea en Smartwater . De meeste smaken zijn niet verpakt te koop.

Coca-Cola hervullen bij PBX-winkel

De lancering vond plaats in de eerste PBX- winkel van Reitan Convenience Zweden , die werd geopend in Stockholm en de ambitie heeft om 's werelds meest duurzame buurtwinkel te worden. Naast de speciale drankautomaat met Coca-Cola producten heeft de winkel ook de mogelijkheid voor klanten, die geen eigen drankverpakkingen meebrengen, om geschikte drankverpakkingen van Glacial te kopen, die tot 12 uur koud blijven.

‘Kansen voor hervulbaar’


Drank in de beker van Glacial kan tot 12 uur koud blijven.

‘Onze verpakkingen zijn verantwoordelijk voor het grootste deel van onze uitstoot’, zegt Lisa Wahlström , sustainability director bij Coca-Cola in Zweden. ‘We moeten daarom innovatieve oplossingen vinden zodat de consument kan blijven genieten van onze dranken met dezelfde goede kwaliteit en smaak en tegelijkertijd de hoeveelheid verpakking vermindert. We zien grote kansen met hervulbare oplossingen.’
‘We werken graag samen met Glacial, dat een sterke positie heeft op de Zweedse markt als het gaat om herbruikbare drankverpakkingen.’


De Coca-Cola tap biedt diverse smaken.

Artikel delen