Nieuwsronde: packaging design buitenland - BrewDog in papieren fles

Nieuwsronde: packaging design buitenland - BrewDog in papieren fles

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit World Brand Design, Packaging Design News, PrintMag, Packaging of the World en The Die Line.

Noot is koning

Ontwerper Vishal Vora kreeg de opdracht om een ​​reeks notenverpakkingen te maken die bedoeld zijn voor de Indiase markt. Er is een verpakkingsassortiment gecreëerd met een sterk visueel verhaal van noten, waarbij elke noot wordt afgebeeld als een koning van zijn koninkrijk dat bekend staat als het koninkrijk van gezondheid. Een onderscheidende verpakking die verder wordt verbeterd door het juiste kleurenpalet te gebruiken. Door de gehele verpakking in monochromatisch te houden en alleen de noten in kleur af te beelden ontstaat een centraal punt op de verpakking. Het assortiment komt hierdoor zeer sterk over in het schap.
Bron: Packaging Design News


Ontwerper Vishal Vora kreeg de opdracht om een ​​reeks notenverpakkingen te maken die bedoeld zijn voor de Indiase markt.

Drinkie-cocktails: vet en pittig

Ontwerper Chloé Legret kreeg onlangs de vraag van de oprichters van Drinkie cocktails, Alex en Dan, om de visuele identiteit van het merk te helpen creëren. Het doel was om het merk vrolijk te houden door middel van een speelse esthetiek. Het sprankelende logo is bijvoorbeeld gemaakt door elementen uit Livorno van Luzi Type letters te implementeren. Het deegachtige lettertype accentueert dat de drankjes zijn verpakt in zachte zakjes.
Omdat de drankjes zelf gedurfd, pittig en zoet zijn, bootst de merkidentiteit de smaken prachtig maar toch verfrissend na, niet op een clichématige manier.
Bron: PrintMag


Ontwerper Chloé Legret kreeg onlangs de vraag van de oprichters van Drinkie cocktails, Alex en Dan, om de visuele identiteit van het merk te helpen creëren.

Speels, gezond en eenvoudig

Naturoco is een start-up die consumenten helpt gezonder en gelukkiger te leven. Omdat voedseleducatie een kernonderdeel van het merkaanbod was, moest er een mechanisme worden gecreëerd voor het leveren van informatie en berichten. Hiervoor is Roco geïntroduceerd, een icoon met een menselijke gezicht die de toon van het merk communiceert naar de consument.
Voor het verpakkingsontwerp is gekozen voor fonds met een gedurfd cirkelvormig schreefloos lettertype dat opvalt tegen een achtergrond met gedempte kleuren met enkele accentkleuren. Het geeft een gevoel van speels en eenvoud. Elk ingrediënt wordt visueel weergegeven op de verpakking met een vereenvoudigde, vlakke stijlillustratie, vrij van gedetailleerde elementen die de puurheid van het product weerspiegelen.
Bron: Packaging of the World


Naturoco is een start-up die consumenten helpt gezonder en gelukkiger te leven.

Premium haar serum merk

Superfly is een in New York gevestigd premium haarserummerk. Het serum lost veelvoorkomende haarproblemen op en zorgt dat haar gezonder en dikker aanvoelt.
Foxtrot Studio is begonnen met het ontwerpen van een logo en daarna heeft het design bureau de hele look en feel van het merk gecreëerd. Ze hebben gedetailleerde lineaire illustraties gecombineerd met typografie. Met embossing en gouden hot stamping op natuurlijk katoenpapier is een verpakking gemaakt waar nauwgezette zorg is voor details, materialen en kwaliteit. Het merk presenteert zich als schoon, luxueus en professioneel. De verpakking trekt mensen aan dankzij mooie vormen en hoogwaardige printafwerkingen die voorbehouden zijn aan premiumsegmenten.
Het logo en de lineaire afbeelding geven een elegante maar toch moderne uitstraling en spreken de kwaliteit van het product aan en helpen de essentie van het merk vast te leggen. De art direction maakt de verpakking uniek en het kleurenpalet en ondersteunende grafische elementen zorgden voor de finishing touch om een ​​consistente visuele stijl te creëren die veel aandacht trekt op het product zelf. De uiteindelijke productie werd met het hoogste detail geassembleerd en gaf het spectaculaire eindresultaat voor het premium merk Superfly.
Bron: World Brand Design


Superfly is een in New York gevestigd premium haarserummerk.

Oud bier in nieuwe flessen

De in Schotland gevestigde bierbrouwer BrewDog blijft zoeken naar manieren om zijn bier duurzaam te maken. Daarom kondigde het bedrijf onlangs aan een wodka aan die gemaakt is van onverkoopbaar bier en verpakt is in een papieren fles. Deze Bad Beer Vodka wordt gemaakt van bier dat niet aan de specificaties voldoet of verlopen is. Door het te destilleren verandert het brouwsels in ongerepte wodka.
De fles heeft een getextureerde afwerking en metalen hals en dop. Het label op de voorkant wordt gedomineerd door de woorden Bad, Beer en Vodka, de eerste twee zijn doorgestreept.
BrewDog vermeldt verder dat de binnenkant van de fles van natuurlijk materiaal en biologisch afbreekbaar is.
Bron: The Die Line


De in Schotland gevestigde bierbrouwer BrewDog blijft zoeken naar manieren om zijn bier duurzaam te maken.

Artikel delen