Supermarkt Tesco gaat 45 miljoen stuks plastic per jaar besparen

Supermarkt Tesco gaat 45 miljoen stuks plastic per jaar besparen

Grote stap van Tesco om multipack plastic te verminderen in haar supermarkten.

Shoppers moeten meer keuzevrijheid krijgen bij het kopen van multipack-drankjes als onderdeel van een grote stap van Tesco om 45 miljoen stuks plastic per jaar te besparen. 

 

Het goede nieuws voor klanten is dat hoewel de supermarkt multipacks van zijn eigen labeldranken schrapt, individuele blikjes tegen dezelfde prijs per eenheid zullen worden verkocht als onderdeel van een multi-buy-actie.

 

En in plaats van veelvouden van hetzelfde product te moeten kopen, kunnen shoppers aankopen mixen en matchen, waaronder limonade, cola, gemberbier, frisdrank en tonic.

'Grote stap van Tesco om multipack-plastic te verminderen.'

Supermarkt Tesco voert actie tegen onnodig plastic.

De supermarkt heeft haar campagne tegen onnodig plastic opgevoerd door de multipack-verpakking van veel van haar eigen merkvoeding en -drank te verwijderen.

  • In eerste instantie worden 12 miljoen stuks plastic per jaar bespaard op het gebruik van alle frisdranken in blik van het eigen merk.  
  • De multipacks van 4s kosten £ 1 - nu is de prijs 50 cent per blikje of vier voor £ 1.
  • Daarnaast worden in het najaar nog eens 33 miljoen stuks plastic verwijderd, omdat plastic multipacks worden verwijderd uit lunchtrommeldrankjes, energiedrankjes, water en vruchtensappen voor kinderen.
'Klanten zijn nu gefocust op het verkrijgen van waar voor hun geld, maar ze willen nog steeds minder plastic gebruiken.'
Tesco 4 r verpakkingsstrategie

4R's verpakkingsstrategie

Tesco's 4Rs-verpakkingsstrategie Remove, Reduce, Reuse, Recycle) is erop gericht plastic te verwijderen waar het kan, te verminderen waar het niet kan, meer te hergebruiken en te recyclen wat er nog over is.

Minder plastic kan ook  voordeliger zijn voor de klant.

Deze stap is niet alleen goed nieuws voor het milieu, maar biedt klanten ook meer keuze en flexibiliteit als het gaat om koolzuurhoudende dranken – zonder extra kosten. Het kan zelfs veel goedkoper uitpakken voor klanten die een verscheidenheid aan drankjes willen.”  

'In feite is het meer keuze, dezelfde waarde maar minder plastic!'

1,7 Miljard stuks plastic verwijderd


Sinds de lancering van de 4Rs-strategie in augustus 2019 heeft Tesco 1,7 miljard stuks verwijderd en de verpakking met meer dan 3000 ton van zijn jaarlijkse voetafdruk verminderd. Vruchtensappen, chips en kaas behoren tot de producten die nu met minder plastic worden geproduceerd.

Artikel delen