Tethered caps op plastic flessen van Coca-Cola NL

Coca-Cola-tethered-caps

Tethered caps op plastic flessen van Coca-Cola NL

Tags: Plastic

Coca-Cola in Nederland introduceert sinds vandaag aangehechte doppen op haar plastic flessen. Met de introductie zet het bedrijf een volgende stap naar een “World Without Waste”, de wereldwijde strategie voor het inzamelen en verduurzamen van verpakkingen. De aangehechte dop zorgt ervoor dat het inzamelen eenvoudiger wordt en voorkomt dat losse doppen achterblijven als zwerfafval.

De 500 ml flessen Fanta, Coca-Cola en Sprite, 375 ml flessen Coca-Cola en Fanta, 400 ml flessen Fuze Tea sparkling en 1,25 l flessen Fuze Tea zijn de eerste flessen die deze maand de markt instromen met de nieuwe dop. De overige verpakkingsformaten en merken in het portfolio van Coca-Cola in Nederland volgen grotendeels in 2023, met nog een klein deel begin 2024. Met deze stap voldoen de flessen aan de Single Use Plastics-richtlijn (SUP) voor aangehechte doppen die in 2024 van kracht wordt. Het ontwerp van de nieuwe dop bestaat uit een veiligheidsring waaraan de hersluitbare dop is bevestigd met een eenvoudig lipje. 

CocaCola_TetheredCaps.5

‘Hoewel het een ogenschijnlijk kleine verandering lijkt, is de aangehechte dop een innovatief ontwerp'

Coca-Cola communicatieplan

De frisdrankleverancier heeft eerder dit jaar in Europa een consumentenonderzoek en tests uitgevoerd om tot het juiste communicatieplan te komen. Consumenten worden geïnformeerd door een bericht op de dop met de boodschap “Laat dop aan fles om te recyclen”. Ook via instore- en onlinecampagnes zal de consument geïnformeerd worden met deze boodschap.

CocaCola_TetheredCaps.3

Met de tethered caps aan alle plastic flessen uit de portfolio van Coca-Cola Nederland zet de frisdrankfabrikant een volgende stap in haar wereldwijde "World Without Waste" strategie.

‘Innovatief ontwerp’

Karlijn in ‘t Veld, country director bij Coca-Cola in Nederland: ‘Hoewel het een ogenschijnlijk kleine verandering lijkt, is de aangehechte dop een innovatief ontwerp. De productie is een complex proces, maar is er een waarvan we hopen dat het een grote impact zal hebben, zodat geen dop achterblijft wanneer consumenten onze flessen inleveren. Het is een van de vele stappen die we nemen in onze wereldwijde inzet om elke fles die we verkopen ook weer in te zamelen, inclusief dop, binnen onze ambitie naar een "World Without Waste”. Een belangrijk onderdeel om dit doel te realiseren is dat we consumenten zoveel mogelijk betrekken in deze reis.’ 

 

Artikel delen