Coca-Cola en Too Good To Go bundelen krachten tegen voedselverspilling

Coca-Cola en Too Good To Go bundelen krachten tegen voedselverspilling

Coca-Cola in Nederland en Too Good To Go – marktplaats voor voedseloverschotten wereldwijd - gaan samenwerken met als doel voedselverspilling tegengaan. Too Good To Go is eind vorig jaar gestart met het via de app aanbieden van Magic Pakketten en die vervolgens door PostNL thuis worden bezorgd.

 

Dit concept gaat om pakketten met een verscheidenheid aan producten van producenten die om verschillende redenen niet meer aan leveranciers kunnen worden geleverd, maar die voor consumenten nog lang genoeg houdbaar zijn. Sinds kort zijn ook een aantal producten van Coca-Cola daar onderdeel van.

Pilot

De vaste samenwerking volgt op een pilot die in maart 2023 is gestart en waarbij 7.000 Fuze Tea producten en 3.300 Sprite producten werden aangeboden.

CocaCola_TooGoodToGo_FuzeTea

Eva Amsterdam, duurzaamheidsmanager bij Coca-Cola Europacific Partners, licht toe: ‘Na een succesvolle pilot zijn we blij om officieel samen te werken met Too Good To Go en hun innovatieve Magic Pakketten in te zetten. Als producent zijn we altijd gericht op het voorkomen van verspilling. Dat ligt al zeer laag, maar op deze manier kunnen we het nog verder reduceren. Nu Too Good To Go de Magic Pakketten direct aan huis bezorgt, kunnen mensen op een toegankelijke wijze genieten van onze producten die anders niet in de winkel verkrijgbaar zijn.
  
Geertje Zeegers, Country Director van Too Good To Go Nederland: ‘Een deel van de geproduceerde frisdranken komt door bijvoorbeeld wetgeving rondom houdbaarheidsdata nooit in de supermarktschappen terecht. Dat is zonde en door deze op te nemen in de Magic Pakketten kunnen ze tijdig geconsumeerd worden. We zijn dan ook ontzettend blij dat we deze verspilling samen met Coca-Cola tegen kunnen gaan.’

Magic Pakket

Via de Too Good To Go-app is het mogelijk om producten die anders worden weggegooid, te reserveren en op te halen bij onder andere een restaurant of supermarkt in de buurt. Daar is sinds vorig jaar een nieuwe feature bijgekomen; het bestellen en thuisbezorgd krijgen van een pakket met producten die niet meer via de reguliere kanalen kunnen worden aangeboden. Hiermee wordt landelijke dekking mogelijk: ook mensen die ver wonen van deelnemende locaties of die geen geschikte ophaaltijden vinden, kunnen nu pakketten via de app bestellen die ze bij hen thuis afgeleverd krijgen door PostNL.  

Meer artikelen

recent new image
Bayer introduceert unieke...

Bayer heeft een unieke...

Lees meer
recent new image
Optimum Group helpt...

Robbert-Jan Pos, sales developement...

Lees meer
recent new image
Duurzaam verpakken:...

Na het succesvolle debuut in 2023 van...

Lees meer
recent new image
Van koffieverpakking naar...

Een op het eerste gezicht wellicht...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox