KIND introduceert recyclebare papieren wikkel voor snackrepen in Amerikaanse pilot

KIND introduceert recyclebare papieren wikkel voor snackrepen

KIND Snacks (Verenigde Staten) start een pilot voor een volledig recyclebare papieren wikkel voor zijn snackrepen. Het initiatief, in samenwerking met verpakkingsproducent Printpack, moet bijdragen aan het streven van het merk om al zijn verpakkingen tegen 2030 recyclebaar te maken. De pilot loopt tot 1 oktober in geselecteerde Whole Foods Market-filialen.

De nieuwe wikkel is gemaakt van pulp-gebaseerd papier en is vooraf goedgekeurd door het How2Recycle-programma voor recycling via de reguliere afvalstroom (curbside recycling). De pilot wordt uitgerold voor KIND’s populaire ‘Dark Chocolate Nuts & Sea Salt’ snackrepen in onder meer New York, Californië, Texas en Arizona.

Barrièrecoating

De wikkel bevat een barrièrelaag die voldoende bescherming te bieden tegen zuurstof en vocht. De exacte samenstelling van deze barrièrelaag is niet openbaar gemaakt vanwege eigendomsrechten.
De barrièrecoating is essentieel om de houdbaarheid van de snackrepen te waarborgen. De huidige papieren wikkel biedt een houdbaarheid van ongeveer zes maanden, vergeleken met 12 tot 15 maanden voor de traditionele plastic verpakking .
Ondanks de aanwezigheid van een barrièrelaag is de wikkel ontworpen om volledig recyclebaar te zijn via het reguliere papierafval. De verpakking voldoet aan de normen van How2Recycle en is gecertificeerd als geschikt voor recycling via de papierstroom .

 

Minder plastic

Volgens Sandra Lewis, Principal Packaging Advisor bij Whole Foods Market, betekent de introductie van deze papieren wikkel een fundamentele verandering in de manier waarop snacks kunnen worden verpakt. ‘Het is een belangrijke stap in het verminderen van het gebruik van eenmalig plastic’, aldus Lewis.

Kind testte eerder e-commerce verpakking

De pilot volgt op een eerdere proef in 2023 waarbij papieren wikkels werden getest via een e-commercekanaal op kindsnacks.com. Op basis van de resultaten van die proef – waaronder feedback van consumenten en data over houdbaarheid, transport en verwerkbaarheid – is het ontwerp doorontwikkeld. Printpack speelde hierbij een sleutelrol als technisch verpakkingspartner.

Mijlpaal

David Love, Chief Strategy Officer bij Printpack, benadrukt dat de ontwikkeling van een curbside recyclebare papieren wikkel binnen twee jaar als een belangrijke mijlpaal in duurzame verpakkingsontwikkeling gezien kan worden.

KIND stelt dat deze innovatie aansluit bij de wensen van consumenten die meer waarde hechten aan milieuvriendelijke verpakkingsopties. De fabrikant zegt bovendien bij elke stap rekening te houden met opschaalbaarheid, met het oog op bredere toepassing in de toekomst.

 

 

 

 

 

Meer artikelen

recent new image
KIND introduceert...

KIND Snacks (Verenigde Staten) start...

Lees meer
recent new image
‘Papieren cementzakken...

Papieren cementzakken blijken in...

Lees meer
recent new image
Houweling Group viert 100...

In de ontvangsthal van het hoofdkantoor...

Lees meer
recent new image
Faerch introduceert...

Verpakkingsproducent Faerch heeft een...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox