Lidl introduceert kartonnen verpakking voor eigenmerkbier Kordaat

Lidl introduceert kartonnen verpakking voor eigenmerkbier Kordaat

Lidl heeft een volledig kartonnen verpakking geïntroduceerd voor six-packs van het eigen biermerk Kordaat. Hiermee zegt de supermarktketen de eerste Nederlandse retailer te zijn die deze stap zet bij een bier van het huismerk. De verpakking bevat geen plastic en is ontworpen zonder lijm, waarbij gebruik is gemaakt van zogeheten kartonnen haakjes. Lege blikjes kunnen bovendien worden teruggeklikt, wat het retourneren vergemakkelijkt.

Volgens Lidl is de nieuwe verpakking ontwikkeld met het oog op vermindering van materiaalgebruik. De keten stelt dat er minder karton nodig is dan bij vergelijkbare verpakkingen. Daarnaast zou het ontwerp het schoonhouden van de boodschappentas bevorderen doordat lege blikjes netjes kunnen worden opgeborgen.

Kordaat, Lidl

Oude verpakking

Lidl, kartonnen sixpack

Nieuwe verpakking

Lidl dringt plasticgebruik verder terug

De verpakkingen zijn inmiddels in veel Lidl-winkels verkrijgbaar, al kan de beschikbaarheid per regio variëren.

Met de introductie van deze verpakking beoogt Lidl het plasticgebruik bij eigenmerkproducten verder terug te dringen.

‘Met deze verpakking zetten we een mooie stap in het verminderen van plastic’, zegt Niki ten Haaf, junior inkoper bij Lidl (links op foto, samen met Joska Sesink). ‘Kordaat zoals je van ons gewend bent, maar nu bewuster verpakt.’

Meer artikelen

recent new image
Lidl introduceert...

Lidl heeft een volledig kartonnen...

Lees meer
recent new image
McKinsey: ‘Samenwerking...

Het decarboniseren van plastics en het...

Lees meer
recent new image
DS Smith introduceert...

DS Smith werkt samen met de Deense...

Lees meer
recent new image
Fridlin Gewürze en...

De Zwitserse specerijenproducent JC...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox