Lush gaat eigen verpakkingen inzamelen en recyclen

Cosmeticaproducent en -retailer Lush lanceert het ‘Bring It Back’ -initiatief waarmee klanten plastic Lush-verpakkingen kunnen retourneren naar de plaatselijke Lush-winkel om te worden gerecycled of hergebruikt. Per verpakking betaalt de retailer 50 pence.

Voor elk plastic Lush-item ontvangen shoppers een aanbetaling van 50 pence om die dag in de winkel te besteden. De geretourneerde verpakking wordt vervolgens naar de Greenhub, de recyclingfaciliteiten van Lush in het VK, gestuurd, waar het wordt verwerkt en naar de partners van het bedrijf wordt gestuurd om te worden gerecycled in nieuwe zwarte Lush-potten of als grondstof voor de industrie.Lush zamelt eigen verpakking in voor recycling

Lush neemt verantwoordelijkheid

Het retourprogramma is een voorbeeld van een retailer die de verantwoordelijkheid wil nemen voor het weggooien van zwart plastic en het valt samen met de bestaande actie voor Lush-gezichtsmaskers waarmee klanten vijf plastic Lush-verpakkingen kunnen terugbrengen in ruil voor een nieuw masker.

Huren en retourneren

‘Wij nemen zelf de verantwoordelijkheid’, zegt Rae Stanton-Smithson van Lush Earthcare. ‘Door over te stappen op een statiegeldregeling, waarbij Lush-klanten de verpakking 'huren' en kunnen retourneren als ze leeg zijn. Wij nemen de verantwoordelijkheid voor afvalvermindering en recycling van hulpbronnen als een verantwoordelijkheid van het bedrijf. Het enige dat we onze klanten hoeven te doen, is hun lege verpakking aan ons teruggeven, wij zorgen voor de rest.’

 

Meer artikelen

recent new image
PAKT introduceert gedeeld...

Verpakkingsplatform PAKT heeft een...

Lees meer
recent new image
Whitepaper: 'Bewijs is de...

Art Frickus over de impact van de...

Lees meer
recent new image
BOPP-barrièrefolies van...

TPL heeft een nieuwe reeks ultra-high...

Lees meer
recent new image
Harold de Graaf (NRK):...

De prijs van virgin plastics is laag,...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox