Duurzaamheid |
VerpakkingsManagement |
december 08, 2020
Vanaf deze maand ligt de nieuwe Kanzi-appel XL-doos in de schappen van de supermarkt. De herbruikbare XL-doos is het resultaat van een samenwerking tussen het Belgische BelOrta - een coöperatie van groente- en fruittelers - en massief kartonnen verpakkingsproducent Smart Packaging Solutions, een business unit van VPK Group.
De coöperatie heeft naar eigen zeggen een oud en bekend concept op een nieuw product toegepast, waarvan de openingen in de verpakking bijdragen aan het unieke karakter.
Verpakking beschermt Kanzi-appel
Jo Lambrecht van BelOrta: ‘De verpakking geeft een speciaal effect. De inhoud is anders dan wat je in het algemeen zou verwachten. De doos is een eyecatcher, maakt nieuwsgierig naar de inhoud en beschermt de Kanzi-appels.’
‘De vormgeving zorgt ervoor dat mensen het product kunnen zien, zonder dat ze eraan zitten’, vervolgt Lambrecht. ‘Smart Packaging Solutions heeft hier goed over nagedacht en snel ook. We wilden de XL-doos op korte termijn in de markt zetten en daar hebben zij goed in geschakeld. Het concept is positief onthaald en wordt vanaf deze maand in de supermarkten aangeboden.’