Paboco lanceert de volgende generatie papieren flessen

Paboco lanceert nieuwe papieren fles

Paboco lanceert de volgende generatie papieren flessen

Met als thema “Let's paper up business!” lanceert Paboco, The Paper Bottle Company, de Next Gen Paper Bottle. Het gaat om een grootschalige productie met als doel om tegen 2025 meer dan 20 miljoen papieren flessen te leveren.

 

P‘Dit is een fantastische kans voor bewuste merken en consumenten die echt een verschil willen maken’, zegt CEO Tim Silbermann.

De Next Gen Paper Bottle symboliseert Paboco's toewijding aan het nastreven van zijn visie op volledig biobased flesverpakkingen. Met een nieuwe productielocatie in Slangerup, Denemarken, maakt Paboco zich op voor volledige productie.

 

Papieren flessen voor cosmetica en thuiszorg

Met het idee om minder fossiele en meer natuurlijke materialen te gebruiken, biedt de Next Gen Paper Bottle een alternatief voor de plastic fles. Aanvankelijk richt Paboco zich op merken in de cosmetica- en thuiszorgsector, maar volgens het bedrijf is het ook geschikt voor sterke dranken, voedingsmiddelen en dranken, vitamines en pillen en dierenverzorging.

Het bedrijf test zijn papieren flessen sinds 2021 in samenwerking met leden van de Pioneer Community: The Absolut Group, Carlsberg Group, The Coca-Cola Company, L'Oréal en Procter & Gamble.

 

Groei versnellen

‘Met ALPLA als de nieuwe meerderheidsaandeelhouder en een al lang vertrouwde partner is Paboco klaar voor versnelde groei’, zegt Silbermann. ‘We willen ons positioneren als leider in duurzame verpakkingsoplossingen.’

Silbermann onderstreept dit momentum door te stellen: “De Next Gen Paper Bottle markeert een mijlpaal in onze reis naar een volledig biobased papieren fles. Met de steun van ALPLA en onze focus op grootschalige productie, zijn we aan het overstappen van een innovatiepionier naar een vooruitstrevend productiebedrijf.’

Artikel delen