DS Smith en Carlsberg introduceren CO2-besparende verpakking

DS Smith en Carlsberg introduceren CO2-besparende Round Wrap verpakking

DS Smith en Carlsberg introduceren CO2-besparende verpakking

Verpakkingsproducent DS Smith lanceert in samenwerking met Carlsberg een verpakking met afgeronde hoeken voor multipacks flesjes en blikjes. De DS Smith Round Wrap is ontworpen om de CO2-uitstoot te verminderen in vergelijking met de standaard golfkartonnen trays en wraparounds.

 

De nieuwe verpakkingsoplossing wordt momenteel getest bij Carlsberg Polen voor haar bierproductlijnen Carlsberg, Garage en Somersby. De verwachting is dat het 224* ton CO2 per jaar zal besparen voor de Deense bierbrouwerij, aldus het verpakkingsbedrijf.
'Deze duurzame verpakkingsinnovatie is ontwikkeld met behulp van onze Circular Design Metrics en biedt duurzaamheid, voordelen in de supply chain en brandingmogelijkheden'

DSSmith_Carlsberg_RoundWrap_verpakking

Minder krimpfolie met nieuwe verpakking

De innovatieve verpakking is recyclebaar en de ronde hoeken verminderen het gebruik van krimpfolie op de pallet. De Round Wrap helpt de hoeken van de verpakkingslossing te beschermen en ze tijdens transport intact te houden.

Opvallen in het schap

De DS Smith Round Wrap heeft naast de CO2-besparing ook voordelen qua branding en design. Door de afgeronde hoeken kan de bedrukking doorlopend over de gehele zijde worden geplaatst zonder onderbroken te worden. Hierdoor vallen de producten en het merk naar eigen zeggen beter op in het supermarktschap.

'Duurzame verpakkingsinnovatie'

Reinier Schlatmann, Regionaal Managing Director, Packaging Division, Oost-Europa, DS Smith: ‘We zijn trots om met Carlsberg Polen samen te werken voor een proeflancering van DS Smith Round Wrap. Deze duurzame verpakkingsinnovatie is ontwikkeld met behulp van onze Circular Design Metrics en biedt duurzaamheid, voordelen in de supply chain en brandingmogelijkheden. Dit is in lijn met onze bedrijfsbrede toewijding aan “Redefining Packaging for a Changing World” en onze Now & Next duurzaamheidsstrategie en -missie, om onze klanten te helpen om afval te elimineren en te evolueren naar een meer circulaire economie.’


*Tot 224 ton CO2 per jaar bij de introductie van de oplossing voor de merken Carlsberg, Somersby en Garage. 

Artikel delen