Gemaakt door een team van negen ambachtslieden in samenwerking met Ceramica Servin, een familieatelier in Mexico, werd de vorm van de keramische Tequila Barajas fles ontworpen door Karen Gonzalez. Handgemaakt in kleine batches van slechts 500 per jaar. Het duurde zeven uur om elke fles met de hand te beschilderen. De flessen zijn versierd met de persoonlijke handtekening van de ambachtsman achter de creatie.
Juryvoorzitter van de PLD Innovation Awards Christophe Mantoz van Eurostampa zei: ‘Specifiek dit jaar waren er een aantal hele mooie projecten. Sommige verpakkingen gaven je gewoon het gevoel dat je deel uitmaakte van iets uitzonderlijks.’
In totaal heeft de jury 11 prijzen en drie certificaten uitgereikt:
Nieuw: Mass Marketing Innovation (<15€)
Awards: LatCub Premium – Heineken

Certificaat: Vodka – Stratus Packaging

Nieuw: Mass Marketing Innovation (15€ – 30€)
Award: On the Fringe – Denomination

Super & Ultra Premium Innovation
Award: Rhum J.M. Canopée – Westrock

Certificaat: Gray Goose Night Vision 2023 – Bacardi

Luxury Innovation
Award: Tequila Barajas Bottle – Tequila Barajas Sarl

Award: Horizon Single Cru – Martell

Hyper luxe en Bespoke
Awards: Hennessy Paradis – Hennessy / Pusterla 1880 / Danzer

Certificaat: Grand Marnier Quintessence – Ritual Ribbon Pourer – Grand Marnier / Chic

Awards Special Jury Prize
Jeanne Martell Ladies Collection – Martell et Cie – Ultra Prestige Packaging Development

PLD Sustainable Innovation
Awards: Perrier-Jouët Belle Epoque Cocoon – Limited Edition by Fernando Laposse – Maison Perrier-Jouët (MMPJ, Pernod Ricard)
.jpg?width=926&height=519&name=Kopie%20van%20Kopie%20Header%20VM%20(926%20x%20519%20px).jpg)
Awards: Hautes de Glaces – Remy Cointreau
Packaging Redesign
Award: Iconic Dom Pérignon Institutional Gift Box – Dom Perignon / Pusterla 1880

Value Added Packaging
Award: Dugas Advent Calendar – The Whiskey / Rum Library – Dugas, distributor of outstanding spirits / MPO
