Coveris en Pollen + Grace creëren nieuwe verpakking voor verse salades

Coveris en Pollen + Grace creëren nieuwe verpakking voor verse salades

Coveris en Pollen + Grace creëren nieuwe verpakking voor verse salades

Verpakkingsfabrikant Coveris heeft samen met Pollen + Grace, een Brits bedrijf actief op het gebied van verse voeding, een nieuwe verpakkingsoplossing ontwikkeld voor hun assortiment verse salades. De nieuwe verpakking heeft tot doel de zichtbaarheid van de salades in de schappen te vergroten en effectief de waarden van het merk over te brengen op consumenten. Het motto is om gezond eten gemakkelijk toegankelijk te maken. 

De nieuwe stapelbare verpakking bestaat uit vierkante kraft papieren kommen met een PE-coating om vochtinfiltratie te voorkomen. De bakjes worden afgesloten met transparante mono-rPET-deksels en omwikkeld met kartonnen hulzen. De saladeverpakkingen worden geproduceerd van minstens 30% gerecycled materiaal, claimt het verpakkingsbedrijf. 

‘Opvallende verpakkingsoplossing’

‘We zijn verheugd om samen met Pollen + Grace een dynamische en opvallende verpakkingsoplossing te hebben ontwikkeld die impact heeft op consumenten in het schap. De nieuwe verpakking benadrukt niet alleen de kwaliteit en versheid van de salades, maar brengt ook op de juiste wijze de levendigheid van de ingrediënten en de waarden van het merk over’, aldus Paul Robertson, directeur Food-on-the-move bij Coveris.

Artikel delen