Informatie over recycling en duurzaamheid op verpakkingen via QR-codes

Informatie over recycling en duurzaamheid op verpakkingen via QR-codes

Informatie over recycling en duurzaamheid op verpakkingen via QR-codes

PKN (Packaging News Australia) heeft een interessant bericht over Mondelez International. Het foodconsortium heeft Snacking Right gelanceerd. Dit is een nieuwe QR-code op verpakkingen, waarvan het bedrijf zegt dat het consumenten kan voorzien van actuele informatie over recycling en het verwijderen van verpakkingen. 

De QR-codes zijn sinds juli op de verpakkingen van het Cadbury-chocoladeassortiment te vinden en het concept zal in de toekomst worden uitgebreid met andere merken en producten.

Duurzaamheid

‘Snacking Right is de digitale oplossing van Mondelez om consumenten te betrekken bij onze ontwikkeling op het gebied van duurzaamheid en om te laten zien hoe we allemaal een rol kunnen spelen bij het verminderen van onze impact op het milieu’, zegt Darren O'Brien, president Australië bij Mondelez International

Mindful Snacking

Het platform laat Cadbury-consumenten ook kennismaken met Mindful Snacking, een snackaanpak die is ontwikkeld in samenwerking met gedragswetenschappers en eetexperts. Dit omvat ook hulpmiddelen en activiteiten om van chocolade te genieten op een, volgens Mondelez, bewustere manier en met meer aandacht en inzicht. Informatie over de melkveehouderijen die de verse melk leveren aan het chocolademerk behoort eveneens tot de mogelijkheden van de gelanceerde verpakkingslossing. 

PKN_Mondelez_Cadbury_Pixabay

Bron: Packaging Europe

Informatie

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met AIPIA (de Active and Intelligent Packaging Industry Association). Op 14 en 15 november wordt in Amsterdam het AIPIA World Congress in samenwerking met Packaging Europe georganiseerd. Tijdens dit tweedaagse evenement over slimme verpakkingen zijn nieuwe trends en innovaties te zien, aldus de organisatie.
Artikel delen