Jeroen en Tom Kruiper vormen nieuwe directie Flex Film

Jeroen en Tom Kruiper vormen nieuwe directie Flex Film

Sinds 1 januari vormen Jeroen en Tom Kruiper de nieuwe directie van Flex Film in Schoonhoven. Zij volgen Monique- en Marcus Gillioen op die besloten hebben een stap terug te doen. De twee broers zijn ook aandeelhouder geworden van de specialist in kant-en-klare verpakkingsfolies.

Vol vertrouwen kijken Jeroen en Tom Kruiper naar de toekomst. Een toekomst waarin zij Flex Film verder willen uitbouwen tot een kennisbedrijf; oftewel een bedrijf waarin kennis over duurzaamheid, voedselveiligheid en kwaliteitsaspecten de sleutel tot succes zijn.

Van stage naar eigenaar

‘Marcus en Monique hebben tien jaar geleden Flex Film overgenomen van mijn vader’, vertelt Jeroen (29), die tijdens zijn studie Technische Bedrijfskunde in Rotterdam stage heeft gelopen bij Flex Film. ‘In 2020 werd ik door Marcus gebeld: “of ik eens wilde komen praten, ze waren op zoek naar een opvolger”. Eind 2020 ging ik als management trainee aan de slag bij Flex Film, met als doel dat ik op 1 januari 2023 aandelen zou overnemen en leiding ging geven aan Flex Film.’

Vrij snel werd duidelijk dat Jeroen in ieder geval -net als zijn vader en Marcus- een tweekoppige directie voor Flex Film wilde. Hij vroeg zijn broer Tom, die besloot zijn baan als consultant bij Bluefield in Utrecht ervoor op te zeggen.

 

Taakverdeling

Inmiddels zijn Jeroen en Tom volop aan de slag en hebben ze de werktaken verdeeld. Jeroen onderhoudt onder andere de contacten met klanten en leveranciers en stuurt de sales aan. Tom’s taken liggen meer intern; naast financiën en marketing is hij verantwoordelijk voor thema’s als voedselveiligheid en duurzaamheid.

‘Het helpt daarbij enorm dat het bestaande team over veel kennis en ervaring beschikt om ons te ondersteunen.’ Tom gaat regelmatig met Jeroen op bezoek bij klanten en leveranciers. ‘Wij vinden het allebei leuk om onze kennis en knowhow in te zetten om klanten te adviseren welke folie ze het beste kunnen gebruiken voor het verpakken van een product. Zo is voor de ene klant de bedrukking belangrijk, voor de andere de houdbaarheid en voor weer een andere de veiligheid. Kortom, elke klant vraagt om een specifieke verpakkingsoplossing, die ook nog eens is afgestemd op zijn verpakkingsproces. Met die advisering zijn wij iedere dag met veel plezier bezig’, aldus Jeroen.

 

Toekomst van Flex Film

Met het oog op de toekomst zien de twee broers dan ook een enorme uitdaging: een complexe verpakkingswereld die de milieuproblemen wil en moet aanpakken. En bedrijven zoals Flex Film die hierin hun verantwoordelijkheid nemen, door duurzame producten te ontwikkelen waar de markt om vraagt. ‘Dat is iets waar wij ons nu al, maar zeker óók de komende jaren, volop voor inzetten. Wat dat betreft is de toekomst voor ons al begonnen. Een toekomst die wij samen met het team met alle vertrouwen tegemoet zien’, besluiten de broers enthousiast.

 

 

 

Artikel delen