McDonald’s blanco Happy Meal-doosjes stimuleren kinderen te tekenen

McDonald’s blanco Happy Meal-doosjes stimuleren kinderen te tekenen

McDonald’s UK & Ireland heeft in samenwerking met BBC Children in Need een speciaal Happy Meal-doosje geïntroduceerd dat kinderen uitnodigt hun gevoelens te uiten via tekeningen. De klassieke rode verpakking maakt tijdelijk plaats voor een witte, blanco versie waarop kinderen kunnen tekenen hoe ze zich voelen. De actie moet het gesprek over mentale gezondheid tussen kinderen en hun verzorgers stimuleren.

Aanleiding voor de campagne is onderzoek, uitgevoerd in opdracht van McDonald's, waaruit blijkt dat 42% van de Britse kinderen tussen de vijf en tien jaar het lastig vindt om met volwassenen over hun emoties te praten. Bijna drie kwart (73%) geeft echter aan dat tekenen helpt om gemakkelijker over gevoelens te praten. Ouders herkennen dit: 88% ervaart creatieve momenten als een geschikt moment voor open gesprekken.

De blanco dozen zijn tot en met 18 november beschikbaar in vestigingen in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Daarnaast biedt McDonald’s via de eigen Family Hub online ondersteunend materiaal aan dat gezinnen helpt om met kinderen in gesprek te gaan over emoties.

 

Laagdrempelige manier aldus McDonald’s

Klanten kunnen er ook voor kiezen om hun loyaliteitspunten te doneren aan BBC Children in Need, via de app of fysieke kiosken. Volgens McDonald’s UK & Ireland biedt de actie een laagdrempelige manier om creatieve expressie en ouder-kindgesprekken te bevorderen. BBC Children in Need-directeur Simon Antrobus noemt het een hulpmiddel om families op een toegankelijke manier te ondersteunen bij het bespreken van mentale gezondheid.

De campagne wordt ondersteund door zangeres en presentatrice Kimberley Walsh. Zij benadrukt het belang van kunst als middel om gevoelens bespreekbaar te maken bij jonge kinderen. Volgens haar helpt tekenen om rust te brengen en ruimte te scheppen voor gesprekken.

De actie sluit aan bij bredere duurzaamheidsinitiatieven van McDonald’s, zoals recent aangekondigde aanpassingen in Japan waarbij onder meer rietjes worden vervangen door deksels van gerecycled PET.

Meer artikelen

recent new image
McDonald’s blanco Happy...

McDonald’s UK & Ireland heeft in...

Lees meer
recent new image
Betrouwbaarheid boven...

In de vlees- en pluimvee-industrie...

Lees meer
recent new image
KennisMakers dag VNV:...

Op 20 november organiseert de...

Lees meer
recent new image
Verpakking en display:...

Van Genechten Packaging (VGP) biedt een...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox