Heinz in mono-pak, zie de Nieuwsronde: buitenlandse media
Heinz in mono-pak, zie de Nieuwsronde: buitenlandse media
De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande berichten op uit PackNews, PackagingEurope, Neue Verpackung, PackagingNews en Emballage.
Aluminium vrij drankpak
Elopak lanceert de aseptische kartonnen drankverpakking Pure-Pak eSense waarbij "e" staat voor milieuvriendelijk. Aan de buitenkant is de verpakking precies hetzelfde als de Pure-Pak Sense Aseptic. Het verschil zit in de barrièrelaag van het karton, die nu volledig aluminiumvrij is gemaakt zonder dat de eigenschappen van de verpakking verslechteren, aldus de producent.
Grondstoffen schaarste en prijsstijgingen in de verpakkingsindustrie
Fabrikanten van verpakkingsmaterialen en verpakkingen klagen over een slechte bevoorradingssituatie. Of het nu gaat om kunststof, hout of papier en karton, fabrikanten in de verpakkingsindustrie melden een gespannen grondstofmarkt met extreme prijsstijgingen. Neue Verpackung zet de laatste ontwikkelingen op een rij.
Heinz werkt samen met het technische team van Tesco en recyclingorganisatie RECOUP om zo’n 2,8 miljoen Heinz Baby-fruitzakjes beter geschikt te maken voor recycling. Het gaat om een jaarlijkse hoeveelheid van bijna 20 ton plastic.
ULMA Packaging UK heeft een nieuwe side seal versie ontwikkeld van de originele ARTIC side seal flow wrapper van het bedrijf.De innovatie is bedoeld om kaasleveranciers die onder toenemende druk van de consument staan te ondersteunen voor mooie, duurzame producten met een langere houdbaarheid.
ISBC werkte samen met Sappi om deze oplossing te ontwikkelen die de implementatie en het afdrukken van ‘slimme’ labels moet vergemakkelijken en tegelijkertijd de impact op het milieu moet verminderen.