Heinz in mono-pak, zie de Nieuwsronde: buitenlandse media

Heinz in mono-pak, zie de Nieuwsronde: buitenlandse media

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande berichten op uit PackNews, PackagingEurope, Neue Verpackung, PackagingNews en Emballage.

Aluminium vrij drankpak


Aluminium vrije verpakking van Elopak

Elopak lanceert de aseptische kartonnen drankverpakking Pure-Pak eSense waarbij "e" staat voor milieuvriendelijk. Aan de buitenkant is de verpakking precies hetzelfde als de Pure-Pak Sense Aseptic. Het verschil zit in de barrièrelaag van het karton, die nu volledig aluminiumvrij is gemaakt zonder dat de eigenschappen van de verpakking verslechteren, aldus de producent.

Bron PackNews

Grondstoffen schaarste en prijsstijgingen in de verpakkingsindustrie


Stijgende grondstofprijzen

Fabrikanten van verpakkingsmaterialen en verpakkingen klagen over een slechte bevoorradingssituatie. Of het nu gaat om kunststof, hout of papier en karton, fabrikanten in de verpakkingsindustrie melden een gespannen grondstofmarkt met extreme prijsstijgingen. Neue Verpackung zet de laatste ontwikkelingen op een rij.

Bron Neue Verpackung

Babyvoeding Heinz in mono verpakking


Mono verpakking voor Heinz

Heinz werkt samen met het technische team van Tesco en recyclingorganisatie RECOUP om zo’n 2,8 miljoen Heinz Baby-fruitzakjes beter geschikt te maken voor recycling. Het gaat om een jaarlijkse hoeveelheid van bijna 20 ton plastic.

Bron: Packaging Europe

Side seal flowwrapper voor kaasverpakking


Nieuwe seal machines van Ulma

ULMA Packaging UK heeft een nieuwe side seal versie ontwikkeld van de originele ARTIC side seal flow wrapper van het bedrijf.De innovatie is bedoeld om kaasleveranciers die onder toenemende druk van de consument staan te ondersteunen voor mooie, duurzame producten met een langere houdbaarheid.

Bron: PackagingNews UK

‘Slimme’ labels


ISBC en Sappi ontwikkelen slimme labels

ISBC werkte samen met Sappi om deze oplossing te ontwikkelen die de implementatie en het afdrukken van ‘slimme’ labels moet vergemakkelijken en tegelijkertijd de impact op het milieu moet verminderen.

Bron: Emballages

Artikel delen