LinkedIn Nieuwsronde week 10

LinkedIn Nieuwsronde week 10

LinkedIn is een bron van nieuws dat rechtstreeks van professionals en bedrijven komt. VerpakkingsManagement selecteert interessante bijdragen met een rechtstreekse link. Een LinkedIn Nieuwsronde van een nieuw distributiecentrum van DS Smith tot recyclebare tandpastatubes.

Remko Berkhout deelt op LinkedIn nieuws uit België.

‘Met trots kunnen we melden dat vanaf vandaag 97% van alle Belgische inwoners hun boodschappen op delhaize.be kunnen bestellen en thuisbezorgd kunnen krijgen! Om dit te kunnen doen, hebben we een nieuw regionaal distributiecentrum geopend in Luik. En om al deze initiatieven te bundelen, heeft onze marketingafdeling een leuke campagne gelanceerd!


LinkedIn Nieuwsronde

Blikken met beugelsluiting

‘Een modern, Italiaans karakter. Dat typeert onze nieuwe serie koffieblikken, Sicily’, meldt Tony Veer op LinkedIn. ‘Een échte kop koffie haal je immers in Italië. De blikken van deze serie brengen die echte Italiaanse beleving naar boven. Deze serie heeft onder meer frisse blauwe tinten die doen denken aan de helderblauwe zee bij de Siciliaanse stranden. Van de serie Sicily zijn zowel koffie- als koekblikken beschikbaar. De koffieblikken zijn voorzien van een handige beugelsluiting, waardoor de inhoud van het blik goed wordt afgesloten. Een heerlijke kop Italiaanse koffie uit een passend blik. Deliziosa!’


LinkedIn Nieuwsronde

Verpakken in palmbladeren

De Italiaanse designjournalist Luca Maria de Nardo vraagt aandacht voor een Deense oplossing. ‘De Deense interesse in efficiëntie en milieu is bekend, en onder de voorbeelden op het Expo 2020-paviljoen is ook het um-project, ontstaan in 2017 maar vanwege de pandemie, bijna nieuw. Tijdens een reis naar Vietnam observeert bedenker Anne Qvist hoe ze palmbladeren kan gebruiken om voedsel in te pakken. Zo werd een vouwvel met PP snoergeboren, in staat om te verpakken, verwarming te ondergaan, te openen en te dienen als een serveerschaal. Een oplossong om het gebruik van verpakkingen te beperken in consumptie buitenshuis en voor afhaalmaaltijden.’



Altijd goed verpakken

Leanne Pieters van Packaging Rebels kaart op LinkedIn een misverstand aan.

‘Verpakkingen zijn er niet voor niets. De belangrijkste functie van een verpakking is namelijk het beschermen van jouw product. De milieu-impact van het product is namelijk meestal veel hoger dan die van een verpakking.
Beschadigt jouw product door een slechte (of geen) verpakking, dan is dat veel meer verlies dan de toegevoegde verpakking. Altijd goed verpakken dus!’



Colgate: recycle Me!

Richard Brandon Taylor deelt belangrijk nieuws van Colgate-Palmolive. Dat bedrijf heeft een recyclebare tandpasta tube gelanceerd, met de boodschap 'Recycle Me!' op de verpakking. ‘Het uitroepteken is ongetwijfeld een strijdkreet voor de rest van de industrie om dit voorbeeld te volgen. Aanvankelijk gelanceerd in beperkte distributie in Noord-Amerika, wijst het erop dat de rest van de industrie dit voorbeeld zal volgen. Het bedrijf wil het nieuwe formaat tegen het einde van 2023 uitbreiden over het hele assortiment. Naast het nieuwe recyclebare verpakkingsformaat zien we een merkidentiteitsvernieuwing om de merkselectie in het schap te vereenvoudigen. Colgate speelt nu veel minder een rol op de verpakking en laat daardoor de submerken beter doorkomen. Het is een slim spel omdat het merk vaak leider is in de tandpastacategorie en de zee van rood voor veel shoppers enigszins overdreven was, wat ongetwijfeld resulteerde in veel overschakelingen naar merken die gemakkelijker te decoderen waren.

Het nieuwe U-vormige logo en de Amazon-glimlach onder het woordmerk verwijst onze hersenen naar monden, tanden en geluk. Ik kijk ernaar uit om dit in het VK te zien en als ze de buitenste kartonverpakking verwijderen, is het verticale formaat perfect voor een speciale SRP-schappen om ervoor te zorgen dat alle producten luid en trots rechtop staan. Een zeer sterke ontwerpoplossing op zoveel fronten, proficiat aan alle betrokkenen.’


LinkedIn Nieuwsronde

Artikel delen