LinkedIn Nieuwsronde week 11

LinkedIn Nieuwsronde week 11

LinkedIn is een bron van nieuws dat rechtstreeks van professionals en bedrijven komt. VerpakkingsManagement selecteert interessante bijdragen met een rechtstreekse link. Een LinkedIn Nieuwsronde van een nieuw Private Label Award tot een Empack-primeur.

Award voor SGK

"We zijn erg trots om aan te kondigen dat onze strategische herpositionering en herontwerp van het biologische BIO + -merk van Superunie, waarvoor het adaptieve ontwerp werd uitgevoerd door onze branchegenoten bij Mountain Design, is erkend als categoriewinnaar tijdens de European Private Label Awards van dit jaar, georganiseerd door ESM - European Supermarket Magazine schrijft Arthur Brandenburg op LinkedIn.


LinkedIn Nieuwsronde

'De European Private Label Awards bepalen de meest impactvolle en innovatieve winkelmerken die te koop zijn in supermarkten in heel Europa.
BIO+ biologische verse kruidenplanten worden geleverd in innovatieve, duurzame verpakkingen, die gemaakt zijn van rietsuiker en als pot kunnen worden gebruikt, waardoor de hoeveelheid plastic met 70% wordt verminderd. Proficiat aan alle betrokkenen!'

Zo zet je een doos op

'Onze verplaatsbare en multifunctionele boxopzetoplossing.
Eenvoudig te bedienen en geschikt voor meerdere doosformaten.
Kan aan meerdere productielijnen worden gekoppeld́ meldt Pack On met een mooi filmpje.


LinkedIn nieuwsronde

Geef jij een goede eerste indruk?

'Al op jonge leeftijd leerde ik van mijn ouders dat wanneer ik een persoon ontmoette ik altijd een hand moest geven. En dan niet een slap handje maar een stevige handdruk', schrijft Laura Voet.

'Deze handdruk, maar eigenlijk alle nonverbale communicatie, vertelt meteen veel over jou als persoon. De manier waarop je de hand schud, hoe stevig de handdruk is, of je de persoon aankijkt.. Je doet je best, want je gaat voor een goede eerste indruk.

Zo werkt dat ook voor je verpakking. Wanneer de consument kennismaakt met jouw product in het schap wil je een goede eerste indruk geven. Je wilt ze in een paar seconden overtuigen en de juiste informatie overbrengen.


LinkedIn Nieuwsronde
Laura Voet schrijft op LinkedIn over een eerste indruk maken

Visuele elementen op je verpakking communiceren sneller dan tekst. Daarom wil je dat de uitstraling van je merk past bij het dna, de merkpersoonlijkheid, van je merk. Want anders geef je eigenlijk een verkeerde eerste indruk.

Sluit de uitstraling van jouw merk en verpakkingsontwerp precies aan op het dna van jouw merk? Je wilt immers een goede (eerste) indruk geven.'

Van eenmalig naar hergebruik

'Omdat zowel plastic als papierafval zich blijft opstapelen, is het tijd om de overgang van eenmalig gebruik naar hergebruik te versnellen. Hergebruik en logistiek gaan hand in hand', schrijft Lotte Scheepens op LInkedIn.
'De omschakeling van een lineair systeem naar een circulair systeem heeft impact op de logistieke processen van een bedrijf. 


Hoe verder de verpakking/het product van de consument verwijderd is, hoe makkelijker het is om herbruikbare oplossingen zoals palletpooling of herbruikbare transportkratten te gebruiken. 
Searious Business heeft op meerdere continenten al succesvolle projecten op het gebied van hergebruik uitgevoerd, maar dichter bij huis, in Nederland, lijkt hergebruik niet van de grond te komen. 
We zijn op zoek naar uitbreiding van ons netwerk van Nederlandse en Europese logistieke spelers die geïnteresseerd zijn in het aan de gang krijgen van hergebruik in Nederland. 
Als u geïnteresseerd bent om in de toekomst met ons samen te werken, neem dan contact op met Searious Business of maak persoonlijk contact met mij.'

Beursprimeur van Kortho


's Werelds meest geavanceerde TTO komt gewoon uit Nederland! Dat schrijft Kortho op LInkedIn.
'Tijdens de Empack geven wij demonstraties met de laatste ontwikkelingen bij Kortho, maar bent u natuurlijk ook van harte welkom voor al uw andere codeer- en labelvragen. Pak direct even die versgebakken stroopwafel mee. Kortho: Made in Holland! Bezoek Kortho op Empack in Gorinchem op 5, 6 en 7 april. Stand i138.


Reserveer uw toegangskaart hier: 👉 https://lnkd.in/di7RPCKC

Artikel delen