LinkedIn Nieuwsronde week 15

LinkedIn Nieuwsronde week 15

LinkedIn is een bron van nieuws dat rechtstreeks van professionals en bedrijven komt. VerpakkingsManagement selecteert interessante bijdragen met een rechtstreekse link. Een LinkedIn Nieuwsronde van een deels verpakkingsvrije AH tot design voor tomaatjes.

Veel media besteedden er aandacht aan de verpakkingsvrije zone in AH in Rotterdam. Marion Beugelsdijk meldt op LinkedIn het volgende:

‘Vanaf vandaag kunnen onze klanten in Rotterdam een deel van hun boodschappen verpakkingsvrij doen! Dit nieuwe concept omvat zeventig producten in slimme dispensers waarmee je ook zelf kan bepalen hoeveel je wilt tappen. Na Rotterdam zullen er nog vijftig winkels volgen. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen, dus ik hoor het graag als je het hebt uitgeprobeerd.


LinkedIn Nieuwsronde


Packathon 2022

Het KIDV stimuleert studenten

‘Wat kun je aan een stroopfles, een tandpastatube of een knijpfles voor vloeibare margarine veranderen, waardoor aan het einde minder product in zulke verpakkingen achterblijft? Dertig studenten van de Hogeschool van Amsterdam, De Haagse Hogeschool / The Hague University of Applied Sciences en de TU Delft gingen deze week met deze vraag aan de slag tijdens de Packathon 2022. De jaarlijkse ontwerpwedstrijd van het KIDV leverde ook dit keer weer verfrissende ideeën op om deze productverspilling tegen te gaan.


LinedIn Nieuwsronde

Nieuwe website DS Smith

Remko Berkhout op LinkedIn: Heb je onze nieuwe website al gezien? Kijk snel op http://ow.ly/yUQH50ICXJe Deze heeft een volledige nieuwe update gekregen, waarbij de focus natuurlijk op duurzaamheid ligt. Maar dat is niet alles, alle productpagina’s zijn volledig vernieuwd en de pagina’s over onze PackRight en Impact Centre zien er nu bijzonder goed uit. In de nieuwe nieuwssectie staan alle nieuwsberichten in nieuwe stijl.


LinkedIn Nieuwsronde

Vlaams design in de spotlights

Patrick De Grande bedankt de World Brand Design Society voor het delen van zijn merk- en verpakkingsontwerpwerk.

Design helpt slimme kinderen om biskids te kiezen
‘De branding is volledig opnieuw ontworpen om de positiviteit en natuurlijke vitaliteit van de merken beter over te brengen. We besloten ook dat de weg naar de harten van moeders loopt via het geluk van hun kinderen en we brachten dit tot leven door de creatie van een speelse reeks schattige kleine Biskids-dieren, elk geïntegreerd in het koekjesverhaal en vreugdevol een glimlach op kleine gezichten brengen. Naast deze knuffelige verzameling schattige personages hebben we ervoor gezorgd dat de communicatie van de voordelen de geloofwaardigheid van het merk duidelijk naar huis bracht en moeders duidelijk naar het juiste product voor hun kind leidde.


LinkedIn Nieuwsronde

Groots genieten begint klein


Laura Voet deelt weer werk op LinkedIn. ‘YU&ME staat voor You & Me, het delen van bijzondere momenten en maken van mooie herinneringen. Verwen jezelf maar geniet ook met anderen! In een tijd vol uitdagingen is er niets krachtiger dan samen genieten. Door de uitschuifbare slede in de verpakking zet je deze met trots op de borrelplank.

Duurzaamheid is een belangrijk uitgangspunt voor de YU&ME tomaatjes. Zo bestaat de verpakking enkel uit karton, wat het eenvoudig recyclebaar maakt. De borreltomaatjes worden bij Westburg op duurzame wijze PlanetProof geteeld met gebruik van restwarmte en inzet van alleen biologische gewasbescherming.

‘De verpakking klopt helemaal, de kleuren en zonnestralen die centraal staan voor hoe de tomaatjes groeien in de kassen in Grubbenvorst. Met daarnaast ons verhaal, de duurzame teeltwijze en keuze voor verpakkingsmateriaal. ’ aldus Bas van Leeuwen, Westburg BV. De verpakking is uniek in het schap door het kleurgebruik.

Deze borreltomaatjes worden geteeld door Westburg en zijn in samenwerking met de telers Bas van Leeuwen en Ton van Leeuwen, BASF's vegetable seeds business én ZON fruit & vegetables ontwikkeld.

Merkstrategie en conceptontwikkeling door Pit- Foodconcepts en branding & packaging design door Laura Voet.


Artikel delen