LinkedIn Nieuwsronde week 50

LinkedIn Nieuwsronde week 50

LinkedIn is een bron van nieuws dat rechtstreeks van professionals en bedrijven komt. VerpakkingsManagement selecteert interessante bijdragen met een rechtstreekse link. Een LinkedIn Nieuwsronde van nieuwe oplossingen voor groente en fruit tot een factsheet over het bedrukken van verpakkingen.

Duurzaamheidstips voor e-commerce

Deze LinkedIn Nieuwsronde begint met Ellen de Lange, bij Thuiswinkel.org programmamanager duurzaamheid. Zij werd geïnterviewd door Smurfit Kappa. ‘Leuk dat ik geïnterviewd werd door Smurfit Kappa, waar verduurzaming ook steeds meer prioriteit wordt.’

Uit het interview:

'Kies voor een passende verpakking met zo min mogelijk opvulmateriaal.' Projectmanager Sustainability bij Thuiswinkel.org, Ellen de Lange, deelt haar tips om te verduurzamen binnen de e-commerce sector. ''Sommige kleine veranderingen kunnen al flink wat luchtreductie opleveren en de impact is enorm.'' Lees hier het volledige interview: https://fal.cn/3krri #ecommerce #thuiswinkel #duurzaamverpakken.


LinkedIn Nieuwsronde

Minder luxe glasverpakkingen?

‘Wist je dat er soms wel 250% meer glas wordt gebruikt in drank verpakkingen dan nodig?’, schrijft Simone Lips op LinkedIn. ‘Een tijd terug schreef ik hier een column over voor EmpackNL en Vereniging Nederlandse Verpakkingskundigen. Vorige week kwam er bericht naar buiten dat er ingegrepen gaat worden, een grote uitdaging voor producenten maar een mooie stap vooruit! Tijd om onze talenten hier voor in te zetten BLACKBIRDS.



Eetbare coating

‘Interessante ontwikkeling voor de groente- en fruitmarkt’, schrijft Siem Haffmans op- LinkedIn. Hij deelt een artikel over een onzichtbare, eetbare coating die de houdbaarheid van verse producten verlengt. ‘Sufresca, Ltd. zegt dat het zijn onzichtbare eetbare coating heeft geoptimaliseerd die is ontworpen om de houdbaarheid van verse producten te verlengen. Volgens het bedrijf is de eetbare emulsie op waterbasis samengesteld uit natuurlijke voedingsingrediënten en zijn geavanceerde ‘modified atmosphere’ eigenschappen ingebouwd. De oplossing kan naar verluidt worden toegepast op vers fruit en groenten om een ​​ademende coating te creëren, waarbij minieme verstoringen in de coatings fungeren als een gedeeltelijke barrière die zorgt voor een optimale gasuitwisseling.’

Het bedrijf probeert met zijn coating het probleem van voedselverspilling aan te pakken. Surfresca beweert dat 40-60% van de wereldwijd geproduceerde groenten en fruit verloren gaat of verspild wordt voordat ze de consument bereiken als gevolg van bederf.

"In onze zoektocht naar de gemeenschappelijke noemer die het plantenrijk verbindt, moesten deze fysiologische verschillen worden aangepakt."



Mezzo

Mooi dat we als onafhankelijke partner brands nationaal en internationaal ondersteunen met hun Packaging Development en NPD uitdagingen’, zegt Dennis Theunissen op linkedin. ‘De tijd vliegt voorbij. Alweer bijna 4 jaar actief met Mezzo Beyond Packaging. het bedrijf ontwikkelt verpakkingsoplossingen voor merkeigenaren. Be Better Water en Zaanse Mayonaise zijn een paar merken waarvoor het bedrijf werkt.



Factsheet bedrukken van verpakkingen

Het KIDVbrengt vandaag een nieuwe factsheet uit, met als onderwerp de bedrukking van verpakkingen. In de factsheet geeft het KIDV inzicht in de toepassing en impact van inkten, om bedrijven te helpen bewuste keuzes te maken over de bedrukking van verpakkingen.

Lees meer en download de factsheet.


Artikel delen