Marco Brink bezoekt het liefst zijn klanten

Marco Brink, directeur van Nordex Flexibles, is het liefst op pad om klanten te bezoeken. Hij begon destijds met het verkopen van allerlei verpakkingsmaterialen bij de slagers en bakkers in Amsterdam. Nu levert hij hoogwaardige folies aan de bekende A-merken verpakkers, maar het gevoel is nog hetzelfde.

[[PROMOTIONEEL]]

Zijn ogen gaan glimmen als hij over zijn eerste ervaringen in de verpakkingsindustrie praat. Marco Brink, medeoprichter en directeur van Nordex Flexibles, reed met bakjes, zakjes en folie langs bakkers, slagers en supermarkten. ‘Ik wist altijd wel een manier te vinden om binnen te komen en zorgde dat mijn verpakkingsmaterialen, die goedkoper waren dan die van concurrenten, met name op de destijds populaire klappackmachines gebruikt werden. We hadden een prima alter­natief voor de dure cellofaanfolie die destijds werd gebruikt. Ik reed op een gegeven moment het hele land rond met alternatieve laminaatfolies. We waren jonge honden. Ik ging als een olifant door de porseleinkast, maar het was een mooie, onbetaalbare leerschool. Eind jaren ‘90 kwam er een verschuiving in het verpakken van gesneden vleeswaren en kaas. Waar voorheen op de winkelvloer werd gesneden en verpakt, verplaatste dit zich meer en meer naar de industrie. ‘Aangezien wij destijds marktleider waren, was het voor ons niet meer dan logisch dat wij het pad van het industrieel MAP-verpakken ook zouden bewandelen.’

Eigen bedrijf Nordex Flexibles

Marco Brink, directeur Nordex FLexibles, bezoekt het liefst zijn klantenMarco Brink, directeur Nordex Flexibles: ‘Van 1997 tot 2006 heb ik bij een werkgever de markt van de verpakkingen leren kennen. Daarvoor ben ik als ver­tegenwoordiger zeven jaar actief geweest in de wereld van luxe kantoorlederwaren, een markt waarin ik via mijn vader, directeur van Staedtler Nederland (potloden en pennen), ingerold was’, vertelt Brink. Samen met Michiel Winnubst (Nordex BV) hebben we in 2007 Nordex Flexibles opgericht. Nordex is gespecialiseerd in papiergerelateerde laminaten voor met name de processed food industrie. Het bedrijf richt zich op de markt voor verse voedingsmiddelen, waarbij de nadruk ligt op houdbaarheid verlengende, bedrukte barrièrefolies.

 

Meer artikelen

recent new image
AI “next level” in Food

Ben je beslisser binnen retail of bij...

Lees meer
recent new image
Feestelijke verpakkingen...

De sterrenhemel vormt de inspiratie...

Lees meer
recent new image
All4Labels en ACTEGA...

All4Labels Global Packaging Group en...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox