Nieuwsronde: internationaal nieuws

Nieuwsronde: internationaal nieuws

Nieuwsronde internationaal in ‘komkommertijd’. In augustus viert bijna heel Europa vakantie en dat betekent ook een minder volle inbox met internationaal nieuws. Deze week drie berichten: SIG, Flint en TriMas.


Nieuwsronde internationaal
Nestlé en SIG werken samen in Viernam

Digitale oplossing voor online marketing

Nestlé is het eerste bedrijf in Vietnam dat kiest voor SIG's innovatieve QR-code sluitingsoplossing "One Cap, One Code" voor effectieve één-op-één online marketingmogelijkheden. Het doel is om met name gen Z-consumenten aan te spreken en hun merkloyaliteit te versterken via een gedifferentieerd beloningsprogramma. Sinds mei bevatten de doppen van de populaire Nestlé Milo Teen Protein-drankjes, in SIG's combismile kartonnen verpakkingen, unieke QR-codes die gemakkelijk kunnen worden gescand en dienen als beloningspunten die online kunnen worden ingewisseld via de bij Gen-Z populaire Vietnamese berichtenapplicatie Zalo.

SIG's "One Cap, One Code" oplossing – beschikbaar voor SIG's sluiting combiGo – stelt klanten in staat om QR-codes toe te passen die niet alleen zichtbaar zijn op de verpakking, maar ook verborgen aan de binnenkant van de sluiting. Dit zorgt ervoor dat de QR-code pas gescand kan worden nadat het product door de consument is gekocht en geopend.

Snelle digitale transformatie

Vietnam heeft een snelle digitale transformatie gemaakt in sociaal-economische ontwikkeling en voert de wereldranglijst aan met het grootste aantal internetgebruikers. Volgens statistieken was in januari 2021 ongeveer 73,7 % van de totale Vietnamese bevolking actief op sociale mediakanalen. Sociale media zoals Facebook, YouTube en Zalo behoren tot de belangrijkste kanalen om Vietnamese consumenten te bereiken. Deze jonge consumenten zijn op zoek naar meer dan alleen productervaringen - ze willen geweldige merkervaringen die emotionele verbindingen bieden. Ze willen vermaakt, beloond en geïnformeerd worden, allemaal mogelijk gemaakt door de krachtige mobiele apparaten die ze elke dag dragen.

Nestlé is het eerste bedrijf in Vietnam dat de innovatieve oplossing van SIG aanbiedt. Tuan Pham, Brand Manager Milo &Milk bij Nestlé Vietnam: "Deze nieuwe en dynamische digitale oplossing van SIG creëert unieke, spannende ervaringen die vooral tieners aanspreken. We zien nu al dat deze doelgroep meer koopt om punten te verzamelen en beloningen te krijgen."

Flint introduceert ONECode

ONECode is een nieuwe, vereenvoudigde reeks inkten en coatings op solventbasis voor Europese verwerkers van flexibele verpakkingen. Flint Group Packaging Inks, een van de grootste leveranciers van inkt en coatings aan de wereldwijde print- en verpakkingsindustrie, heeft haar assortiment inkten en coatings op solventbasis voor Europese klanten verbeterd. Het nieuwe ONECode-assortiment is ontworpen om het flexibele verpakkingsdrukproces te vereenvoudigen en verspilling te verminderen.


Nieuwsronde internationaal

‘Onder het merk ONECode hebben we een nieuwe producthiërarchie opgebouwd met zes nieuwe merken’, zegt Kim Melander, Vice President & General Manager voor Packaging Inks Europe. verbinden, verduidelijken en transparantie brengen in de flexibele verpakkingsdrukindustrie. Het ONECode-assortiment van Flint Group Packaging Inks garandeert printers en converters innovatieve, betrouwbare en duurzame inktoplossingen.’

Het ONECode-portfolio omvat VertixCode voor Flexo-printen, MatrixCode voor Gravure, HelixCode voor dual-purpose inkten (Flexo en Gravure) en ZenCode, een recent gelanceerde reeks duurzame oplossingen.

TriMas-verpakkingen verandert bedrijfsstructuur

TriMas Packaging, een toonaangevende ontwikkelaar en fabrikant van speciale dispenser- en sluitingsproducten, heeft een nieuwe organisatorische aanpak aangekondigd voor zijn wereldwijde activiteiten. Met onmiddellijke ingang verschuift TriMas Packaging van een marktgerichte organisatiestructuur naar een productgerichte structuur. De reorganisatie zorgt voor een consistente klantervaring en productaanbod in alle markten en regio's wereldwijd. De nieuwe structuur van TriMas Packaging reorganiseert de merken Rieke®, Taplast™, Affaba & Ferrari™, Plastic™ en Rapak® in drie hoofdproductcategorieën: Dispensing Systems, Closures en Flexibles.

Met de nieuwe en verbeterde structuur heeft TriMas Packaging een wendbare organisatie opgebouwd die ervoor zorgt dat specifieke klantbehoeften in een zeer vroeg stadium worden geïdentificeerd.


Nieuwsronde
De nieuwe structuur van TriMAs

Artikel delen